אובמה מפציר בטראמפ: אל תכניס את קלינטון לכלא

נשיא ארצות הברית מפציר באופן חריג בדונלד טראמפ כי לא יממש את איומו להכניס את קלינטון לכלא לאחר כניסתו לתפקיד. "יש מסורת לפיה אנשי ממשל לא משתמשים במערכת המשפט הפלילית נגד יריבים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הילארי קלינטון (צילום: shutterstock)

הבית הלבן יוצא הערב (רביעי) בהצהרה רשמית בה הוא מביע תקווה כי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לא ינצל את כוחו לאחר כניסתו לתפקיד על מנת לנקום ביריבים פוליטיים. ההודעה החריגה מגיעה על רקע הצהרותיו של טראמפ במהלך מערכת הבחירות הסוערת כי "ימנה תובע מיוחד" שיחקור את קלינטון בפרשת המיילים ו"יכניס אותה לכלא" כלשונו.

בהודעה שנמסרה מהבית הלבן נאמר "נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מקווה להמשכה של המסורת האמריקנית ולפיה אנשי הממשל לא משתמשים במערכת המשפט הפלילית כדי לנקום ביריביהם הפוליטיים".

כזכור, פרשת המיילים שכיכבה במערכת הבחירות שימשה את טראמפ למתקפה נגד קלינטון, כשהוא טוען שקלינטון סיכנה את הביטחון הלאומי מאחר ועשתה שימוש בשרת מיילים פרטי עבור תכתובות רשמיות. בניגוד לחוק הפדרלי בארצות הברית, טראמפ טען שוב ושוב כי סגירת החקירה על ידי ה-FBI מחוסר ראיות היא מעשה מושחת שנעשה בלחץ הפוליטיקאים.

הפרשה שנסגרה לפני מספר חודשים באופן רשמי מאחר ומרבית המיילים נמחקו על ידי קלינטון ואנשיה ולא נמצאו ראיות למיילים, חזרה לכותרות לפני כשבועיים, אז הודיע ראש ה-FBI ג'יימס קומי על חידוש החקירה מאחר ונתפס מחשב של בעלה לשעבר של הומה אבדין, האשה הקרובה ביותר לקלינטון ועליו נמצאו מאות אלפי מיילים שנחשדו כראיה פלילית.

אלא שבתחילת השבוע, ערב הבחירות, הודיע קומי כי החקירה נסגרה שוב לאחר שלא נמצאו ראיות בין אלפי המיילים החשודים. טראמפ שבירך על פתיחת החקירה חזר ותקף את ההחלטה כשהוא טוען כי לא ניתן לסרוק את כל המיילים בזמן קצר כל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר