בחזית הלחימה

צבא המייללות של הכורדים מבריח את לוחמי דאעש בצעקות "קולולו"

בדאעש מאמינים שלוחם שנפל בידי אישה מאבד את חלקו בגן עדן. זו גם הסיבה שהכורדים מוציאים במכוון לשדה הקרב לוחמות רבות שהנשק האסטרטגי שלהן הוא צעקות "קולולו" (בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
אישה כורדית. ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

בעוד הכורדים נלחמים בא-רקה בסוריה ובמוסול בעיראק מול "המדינה האיסלמית" (דאעש לשעבר) במטרה להפיל את מרכזיו הבולטים של הארגון, ברשתות החברתיות נחשפת שוב ושוב גבורתם של בני העם הכורדי והדרך הייחודית בה הם מצליחים להבריח את לוחמי דאעש - עשרות אלפי נשים מאומנות ועזות רוח, שבידן טקטיקה יוצאת דופן לגירוש מחבלים: צעקות "קולולו".

עוד חדשות בעולם:

על פי ההלכה האיסלמית המקובלת בידי לוחמי דאעש, לוחם שנפל בידיה של אישה - לא מקבל את "חלקו" בגן עדן - על כל המשתמע מכך. הכורדים, שאמנם הינם מוסלמים, הבינו כי לוחמי דאעש שטופי המוח רואים לנגד עיניהם את גן העדן, והחלו לאמן מליציות המורכבות מנשים החמושות גם ברובים ומקלעים, אך מצוידות לעיתים גם ברמקולים רבי עוצמה בהם הן מייללות ומבריחות את האוייב.

מראות מהקרב במוסול (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ככלל, הצבא הנשי של ה-YPG מופרד לחלוטין מהצבא הגברי הכורדי. הם מתנהלים כשני צבאות נפרדים לחלוטין בעלי מפקדה משותפת. ללוחמים הכורדים אסור להיכנס למחנות הנשים הכורדיות והן מתנהלות באופן עצמאי לחלוטין.

נושא שמייחד את הלוחמות הכורדיות הוא "הרימון האחרון" והאיפור הכבד עימו הן יוצאות לקרב. החיילות הכורדיות שזכו לכינויים "המייללות" ו"הצועקות" נושאות על גופן רימון להתאבדות באם יפלו בשבי דאעש.

האיפור הכבד עמו הן יוצאות לקרב נועד להדגיש את נשיותן של הכורדיות. לצד זאת, הן מבקשות כי באם ימותו - לא לבכות אחריהן כפי שמקובל בנוגע ללוחמים גברים. לפני מספר חודשים, נהרגה ניגאר מוחמד חוסייני, לוחמת כורדית. סיפורה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות בעקבות סרטון שצילמה קודם היציאה לקרב.

כורדיות בשדה הקרב (צילום: shutterstock)
לוחמי מחתרת כורדים. ארכיון (צילום: shutterstock)

הלחימה של בנות העם הכורדי לא מתאפיינת אך ורק בלחימה מקצועית, אלא היא חלק ממאבק כולל של הנשים הכורדיות להנהגה שוויונית. בעבר צוטטה אחת ממפקדות הצבא הנשי הכורדי, נהידה רשיד, כי הבנות התגייסו לקרב כדי להגן על כורדיסטן אבל גם כדי להבהיר ש"אין הבדל בין נשים לגברים".

על אף הביקורת בחברה הכורדית השמרנית, כיום ניתן למצוא גנרליות ופוליטיקאיות כורדיות לצד שינויים מהותיים בכל הנוגע לנושא זכויות הנשים הכורדיות ובמעמדן בהיררכיה המשפחתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר