בחזית מול הטרור

"אוגדת הזהב" שטוענת: כל לוחם שלנו שווה ל-1,000 לוחמי דאעש

"אוגדת הזהב" שאומנה על ידי יחידות עילית אמריקאיות החלה לצבור פרסום בעקבות תמונות לוחמיה, העוטים על עצמם מסכות מפחידות. לוחמי היחידה מתגאים ברמת אימונים גבוהה ומתרברבים כי לוחם ביחידה שווה ל-1,000 (!) לוחמי דאעש (חדשות, בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
"כל לוחם שלנו שווה ל-1,000 מחבלי דאעש" הם משוויצים (צילום: מתוך פייסבוק)

זה שנים שלוחמי צה"ל מתמודדים עם התחום התת קרקעי המוכר כאיום המנהרות לתקיפה ואספקה. כעת, הצבאות הפורצים למוסול העיראקית במאבק לשחרורה מידי המדינה האיסלמית לומדים להכיר את האיום החדש-ישן והבלתי צפוי.

עוד חדשות בעולם:

עם התקדמות הכוחות העיראקים והכורדים לתוככי מוסול מתבררים ממדי ההפתעות אותם הכין ארגון דאעש לכל מלחמה שתגיע במוקדם או במאוחר: במשך כמעט שלוש שנים שיעבד הארגון מאות מתושבי העיר בחפירת מנהרות אספקה ותקיפה היוצאות ממסגדים ובתים פרטיים. הכיבוש היחסית מתוכנן שהיה אמור לקחת שבועות ספורים, הפך לקשה, כאשר הכוחות מתמודדים עם מחבלים הפורצים ממחילות באדמה.

בכפר הסמוך לעיר התמודדו הכוחות במשך כשבוע בניסיון לכובשו חרף ההתמודדות עם המנהרות. גורמים כורדים כבר נתנו ללוחמי המנהרות את הכינוי "החמאסניקים", זאת בגלל הדמיון לטקטיקה אותה נוקט בשנים האחרונות ארגון חמאס מול ישראל בעזה.

במקביל, הולכת וצוברת פרסום "אוגדת הזהב" שאומנה על ידי יחידות עילית אמריקאיות, זאת בגלל רמתה הגבוהה הדומה ליכולותיהם של הרינג'רס האמריקאים, ובעיקר בגלל התמונות אותן מעלים לוחמי היחידה לרשת בהן הם נראים במסכות "פורימיות" של גורילות וגולגלות.

לוחמי היחידה נוהגים להתחפש לחיות ודמויות מן האופל, מה שנראה כי מרתיע את לוחמי דאע"ש המכנים אותם "השדים".

לצד הנוהג המשונה, לוחמי היחידה מתגאים ברמת אימונים גבוהה ומתרברבים כי לוחם ביחידה שווה לאלף לוחמי דאעש.

סל ההפתעות מבית דאעש לא תם במנהרות התקיפה. במקביל, הוא הציף תעלות ביוב ומים בדלק אותן הוא מצית עם התקדמות הכוחות. בחסות העשן הסמיך, הוא תוקף את הצבאות המתקרבים.

מה שהיה נראה כמבצע בזק לכיתור העיר וכיבושה הולך ומסתמן כקשה הרבה יותר מהצפוי. לוחמי דאעש יודעים כי מלחמתם היא מלחמה לחיים ולמוות, וכיבוש הבירה משמעותו סיום השליטה המרכזית של הארגון על אחרונת הערים הגדולות שבשליטתו בשטחה של עיראק.

בשבועות הקרובים יתברר האם המשימה תושלם ומה יהיה מחירה – מה שברור כי גם אם הקואליציה הנוכחית תנצח, המלחמות הפנימיות בין מרכיביה השונים יחלו עם כיבושה של העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר