למרות התנגדות המתלוננות

הרב אליעזר ברלנד הודה והורשע במעשים חמורים

מנהיג קהילת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, הודה והורשע בבית המשפט בעבירות של מעשים חמורים במסגרת הסדר טיעון שמבקש להשית על הרב 18 חודשי מאסר (אקטואליה)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב ברלנד בביהמ"ש, היום (צילום: אוהד צויגנברג - Ynet)

מנהיג קהילת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, הורשע בצהריים (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים, במסגרת הסדר טיעון, בעקבותיו הודה הרב בחלק מהאישומים נגדו.

לפי הסדר הטיעון, בין פרקליטות מחוז ירושלים לבין פרקליטי הרב עו"ד משה בר אשר ממשרד אפרים דמרי, שני אישומים הנודעים לשתי מתלוננות יימחקו מכתב האישום. במסגרת הסדר הטיעון הרב ברלנד הודה בשתי עבירות של מעשים חמורים ותקיפה.

בנוסף, סיכמו הצדדים על עונש של 18 חודשי מאסר, מהן תנוכה תקופת המאסר שכבר ריצה. עם זאת, גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר, לאחר שתשמע עמדת הנפגעות שמתנגדות לעסקה.

מוקדם יותר אישר בית משפט השלום את כניסתם של עורכי הדין אפרים דימרי ועו"ד משה בר אשר לייצוג משפטי בתיק המתנהל נגד הרב ברלנד. בית משפט אישר לעורכי הדין רחל תורן ואביגדור פלדמן לעזוב את הייצוג בתיק זאת לאחר שהרב שנכח בדיון כתב מכתב פיטורין לעורכי דינו.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בימים האחרונים פיטר הרב ברלנד את עורכי הדין תורן ופלדמן שנשכרו על ידי מקורביו, וחתם על הסכם ייצוג עם עורך הדין אפרים דימרי שנשכר על ידי אשתו של הרב ברלנד, הרבנית תהילה ברלנד ועל ידי בנו נחמן ברלנד, זאת במטרה להגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות במהלכה יודה הרב בכתב האישום וירצה 18 חודשי מאסר.

המהלך שהגיע בהפתעה לעורכי הדין הוותיקים המייצגים אותו גרמו לבלבול גדול, עורכי הדין תורן ופלדמן למדו מהתקשורת אודות המגעים המתקדמים בין עו"ד דימרי לפרקליטות מחוז ירושלים להגעה להסדר טיעון, זאת לאחר שהתכוננו למשפט שנקבע לשבוע הבא.

חלק מעורכי הדין הכחישו את המגעים מאחר והם לא היו מודעים לקיומם. עורכי הדין ביקרו את הרב ברלנד אמש בבית הכלא צלמון וניסו לשכנעו לבטל את מכתב הפיטורין אך מקורביו שידרו מכתב חריף שכתב הרב ברלנד נגד עורכי הדין תורן ופלדמן שם גם כתב כי עו"ד דימרי ראוי לייצגו.

בשבועות האחרונים החלו בני משפחתו של הרב לחשוש לאחר ששני קווי הגנה מרכזיים במשפט קרסו בעקבות החלטות בית המשפט במהלך הדיונים המקדימים שבוצעו ובעקבות כך שכרו את עורך דין דימרי על מנת שיחתור להסדר טיעון.

עורכת הדין שרה מרקוביץ המייצגת מספר מתלוננות בתיק הודיעה לפרקליטות המדינה כי המתלוננות מתנגדות לכל שינוי, ולו המזערי, בעובדות כתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר