השליח של דקוטה

היסטוריה בארצות הברית: בית חב"ד ראשון ב'מערב הפרוע'

הרב מנדל אלפרוביץ, חסיד חב"ד מברוקלין ניו יורק, ישמש כשליח חב"ד הראשון בהיסטוריה של מדינת דקוטה הדרומית. ואיך הילדים של בני הזוג יסתדרו בלי מוסדות לימוד? (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב מנדל אלפרוביץ ורעייתו (צילום: מתוך פייסבוק)

הרב מנדל אלפרוביץ, חסיד חב"ד מברוקלין ניו יורק, ישמש כשליח חב"ד הראשון בהיסטוריה של מדינת דקוטה הדרומית בארצות הברית. לצורך כך יעברו הרב עם רעייתו ושני ילדיו למדינה הדרומית שנחשבה בעבר למדינת ספר במה שמכונה 'המערב הפרוע'.

הקהילה היהודית בדקוטה הדרומית נוסדה כבר לפני למעלה ממאתיים שנה, אך במשך הזמן היא הידללה וכיום על פי ההערכות מתגוררים במדינת הענק הדרומית כ-400 יהודים בלבד כשהם מפוזרים על פני המדינה כולה ולא בקהילה מגובשת.

הרב מנדל אלפרוביץ ורעייתו מושקה ביקרו בעיר סו פולס בדקוטה הדרומית בתקופה האחרונה שלוש פעמים ופגשו את הקהילה היהודית הזעירה במקום. לאחר שגילו כי במקום לא מכהן רב מזה שלושים שנה, החליטו להפוך לשלוחי הרבי מחב"ד לראשונה בהיסטוריה בדרום דקוטה.

השליח ורעייתו (צילום: COLLIVE)

פתיחת בית חב"ד בדרום דקוטה תהווה גם היסטוריה בכל הקשור למפעל השלוחים, שכן החל מהחודש הבא בכל מדינה בארצות הברית יהיה בית חב"ד פעיל.

המגורים במדינה הנידחת יהיו משימה לא פשוטה עבור חסידי חב"ד, שכן על מנת להשיג אוכל כשר יאלצו השלוחים לטוס לעיר מיניאפוליס שבמדינת מיניסוטה. גם הילדים של בני הזוג אלפרוביץ יאלצו להירשם לבית הספר המקוון של שלוחי חב"ד על מנת להמשיך ללמוד את הלימודים הבסיסיים של כל ילד יהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר