"גובל באנטישמיות"

ליצמן: "ראש עיריית ערד הציע לנו כיתות - אם נתחייב שחסידי גור יפסיקו לעבור לעיר"

שר הבריאות יעקב ליצמן טען בתגובה לתחקיר ששודר בערוץ 10 כי ראה"ע ערד התנה כיתות לימוד לחרדים - בכך שיפסיק להעביר חסידים לעיר. ראש העיר: "הוצא מהקשרו" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
ניסן בן חמו (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של "המקור")

שר הבריאות יעקב ליצמן חשף הערב (שלישי) כי ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, הציע לו במהלך פגישה אישית כי יסכים להעניק כיתות לימוד לילדים החרדים בעיר - בתמורה לכך שראשי קהילת גור יורו לחסידים שלא יגיעו יותר לעיר.

הדברים נחשפו בתגובת שר הבריאות לטענות שהעלה נגדו ראש עיריית ערד במסגרת תחקיר 'המקור' שעסק בחסידות גור ובהשפעתו של ליצמן בסכסוך המתוקשר בין ראש העירייה לחסידי גור בעיר.

בתגובה כתב ליצמן כי "בעיר ערד מתבצעת פעילות אפלייתית אנטי חוקית של ראש העיר בשל נקמה פוליטית ושנאה לחרדים. הגדיל לעשות ראש העיר שהציע בפגישה אישית עם השר ליצמן דיל מכוער ומחוצף שבמסגרתו הוא יסכים להעניק כיתות לימוד לילדים החרדים ובתמורה לכך יורו ראשי הקהילה על אי הגעת תושבים חרדים יותר לעיר". ליצמן חתם ואמר כי "מדובר במעשה מכוער הגובל באנטישמיות".

ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו אמר הערב ל'כיכר השבת' כי השיחה אמנם התקיימה, אך לטענתו הדברים הוצאו מהקשרם: "הסברתי לשר ליצמן שיש לי 900 משפחות בעיר היום ללא תשתיות מספקות, אני ראש עיר שנה בלבד, המצוקה של כיתות הלימוד בבתי הספר התחילה עוד הרבה לפני, יתרה מכך היה לליצמן ממלא מקום ראש העיר, מר משה קוואס, חמש שנים, למה לא בנו אז 500 כיתות? אני לא יצרתי את הבעיה הזו".

בן חמו אומר כי כל מה שאמר לליצמן הוא "תן לי לדאוג למי שפה, אתה מדבר איתי כבר על האלף אלפיים הבאים, אין למי שנמצא היום תשתיות, תן לי לדאוג להם", לדבריו, "הדברים לא עניינו את ליצמן וזה בסדר". בן חמו אומר כי "אני יכול בסופו של דבר לדאוג לתושבים של העיר במשאבים הקיימים ולא מעבר".

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בן חמו אמר ל'כיכר השבת' כי אין לו שום בעיה עם תושבים חרדים: "הניסיון לצייר את זה כמאבק נגד חרדים הוא ממש לא נכון, לחסידות חב"ד יש שיתוף פעולה מלא איתי, ש"ס עובדים איתי בשיתוף פעולה מלא, גם הציונות הדתית".

בן חמו תוקף את שר הבריאות ואומר "יש עניין עקרוני אחד, ליצמן רוצה לנהל את העיר ואני לא אתן לו בשום פנים ואופן להתערב בבחירות דמוקרטיות בעיר ערד. שר במדינת ישראל צריך לדאוג למשרד שהוא אמון עליו ולא להתעסק ברמת גן הילדים בית הכנסת או ברמת הפעוטון". בן חמו מוסיף ותוקף את שר הבריאות ליצמן: "יש בעיות בריאות מספיק קשות כדי ששר הברירות יתעסק במשרדו ולא יתערב בניהול עיריית ערד".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בעיר ערד מתבצעת פעילות אפלייתית אנטי חוקית של ראש העיר נגד ציבורים שלמים המתגוררים בעיר. תושבי ערד שווי זכויות המתגוררים בעיר מזה שנים ושזכו כל השנים לתנאי חיים סבירים, זוכים להתעלמות מוחלטת, לזלזול מחפיר ועד להתעללות של ממש מצד ראש העיר, בשל נקמה פוליטית ושנאה לחרדים.

בניגוד לדברי רה״ע ערד, הוא זה שהציע בפגישה אישית עם השר ליצמן דיל מכוער, במסגרתו הוא יסכים להעניק כיתות לימוד לילדים החרדים, בתמורה לכך יורו ראשי הקהילה על אי הגעת תושבים חרדים יותר לעיר. מדובר במעשה נבזי הגובל באנטישמיות. שר הבריאות נחרד מול הצעה כזאת שאם היתה נאמרת על קהל אחר, כערבים, אתיופים וכדומה, היתה קמה סערה ציבורית גדולה ובצדק. בשל כך פועלת הקהילה החרדית בערד בכל הדרכים החוקיות העומדים לרשותה בכדי לדרוש ולקבל את המגיע לה בזכות ולא בחסד.

יודגש, משאבי העירייה, מבני הציבור של ערד אינם שייכים לראש העיר, אלא לתושבים כולם ללא הבדל. מחובתו החוקית והמוסרית להעניק זכויות שוות לכלל תושבי העיר. שר הבריאות פועל להגן על אלפי משפחות מקופחות שזוכות להתעללות ולהתעלמות מצד ראש העיר על רקע גזעני ואנטישמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר