תנו לישון בשקט

חמש דרכים להפסיק את הנחירות לתמיד

נחירות מעבר להיותן בעיה רפואית עלולות להפוך לבעיה חברתית. אנשים הישנים בסביבת הנוחר, סובלים באופן ישיר מתופעות הלוואי השליליות • 5 דרכים שיעזרו לכולם לישון טוב בלילה (Men)

"zzz zzz zzz zzz zzz zzz" (צילום: שאטרסטוק)

קרה לכם שהתעוררת פתאום מנחירה של עצמכם? או אולי של מישהו מהמשפחה שלכם? תופעת הנחירות אינה רק מושא ללעג וחיקוי או מטרד רציני לסובל ממנה בלבד, אלא גם אנשים הישנים בסביבת הנוחר, עם בן זוג (מקווים שזו לא היא שנוחרת) או שותף שנוחר, סובלים באופן ישיר מתופעות הלוואי השליליות של הבעיה.

נחירות עלולות לעיתים לנבוע מבעיה רפואית חמורה, הנקראת תסמונת OSA, שגורמת לדום נשימתי במהלך הלילה, או ממום מולד. בשני מהמקרים הנ"ל יש צורך בהתערבות רפואית ולעיתים כירורגית. אך, ברוב המיקרים מדובר על בעיה זמנית או ממושכת של היצרות בדרכי האוויר לריאות שיכולה לנבוע מחסימה באף, מחיך רפוי, משקדים מוגדלים, מלשון גדולה או מצוואר עבה וקצר.

במקרים המסוכנים פחות הנחירות עלולות להוות לא רק בעיה רפואית אלא גם בעיה חברתית. אם אתם מהזן המרעיש בשנתו יותר מבשעות הערות, סביר להניח שלא רצתם לטפל בבעיה עד שמישהו (לרוב זו תהיה האישה המקטרת) הכריח אתכם לעשות זאת. התופעה הזו מטרידה את הסביבה יותר מאשר את מקור הרעש. נסו לישון במרחק סנטימטרים מטרקטור ממוצע ולקום במרץ ליום חדש ומלא עשייה. פחות נחמד.

אך לא מדובר פה רק על רעש קודח ובעיות עצבים. הפרעות באיכות השינה, עלולות לגרום ללחץ דם גבוה, לסיטורציה נמוכה ולירידה בקצב הלב. תופעות לוואי נוספות במהלך היום הן דיכאון, עצבנות, עייפות וחוסר ריכוז. התופעות האלו מופיעות, על פי המחקרים אצל הנוחרים ובני זוגם המקטרים במידה כמעט שווה.

ראשית, על מנת למנוע בעיות שמיעה (וזה לא בנימה של הומור) מומלץ לאנשים הישנים בקרבת אדם נוחר לישון עם אטמי אוזניים. נחירות עלולות להגיע לעוצמה של 60-50 דציבלים, בדומה לרעש שנשמע מאוטובוס נוסע, כאשר עומדים במרחק של 3 מטרים ממנו. אך מדובר כמובן, בפתרון זמני.

מה ניתן לעשות כדי למנוע את הבעיה?

הטיפול תלוי כמובן בגורם. נחירות עלולות לנבוע מעודף משקל, במקרים כאלו הרזיה תוביל לשיפור והקלה מידיים. לעתים שינוי תנוחת הגוף מספיקה כדי למנוע את נחירות. מומחים טוענים ששינה על הצד תפחית את התופעה המציקה, וייתכן אף שתעלים אותו.

הבעיה היא שגברים רבים מעדיפים מתוך שנתם את תנוחת השינה על הגב, אם בגלל שהתרגלו אליה ואם מהסיבה ששינה על הצד גורמת לעתים לכאב בכתף. כדי למנוע התגלגלות לתנוחה החביבה עליכם, נסו לתפור לגב הפיג'מה כיס, והכניסו לתוכו כדור פינג פונג. באופן זה תבטיחו הימנעות שהתנוחה החוסמת את דרכי הנשימה. כדי לסייע לדרכי הנשימה להיפתח הגביהו את הצוואר על ידי כרית אורטופדית או מגבת מגולגלת בצמוד לעורף.

אם שינה על הצד אינה אופציה מבחינתכם, שכבו על הגב אך הניחו כמה כריות מתחת לראש והכתפיים כדי לשמור על הגרון פתוח למעבר אוויר.

אם הנחירות נובעות ממעברי אוויר סתומים או צרים בשל אלרגיה כרונית, נסו לנקוט בצעדים הבאים על מנת לטפל בבעיה:

1. שימוש בתרסיס מלח

תרסיס מלח מסייע לפתיחת מעברים צרים או סתומים של האף ואף משמר את הלחות באיזור מה שמונע יובש וגירוד שעלולים להגביר את הנחירות, נסו לרסס פעם או פעמיים בכל נחיר בבוקר ובערב.

2. מדבקות

אם אתם סובלים מפתח אף צר מלידה או בשל ניתוח פלסטי נסו להשתמש במדבקות ייעודיות לנחירות הנמכרות ללא מרשם בבתי מרקחת. הצמידו את המדבקה לאורך האף, מהקודקוד לעבר גשר האף באופן זה יורחבו פתחי הנחיריים ומעבר האוויר אל דרכי הנשימה יהיה חלק וקל יותר.

3. תתחילו לשיר

לא, אנחנו לא מתבדחים. מחקר שנערך באנגליה גילה כי אנשים שביצעו מספר תרגילים של פיתוח קול במשך 20 דקות ביום הצליחו, תוך 3 חודשים להפחית את רמת הנחירות בשנתם. ההסבר לכך, על פי המומחים, הוא העדר שימוש מספק בשרירים רבים בדרכי הנשימה עליונות התורם לבעיית הנחירות. חיזוק שלהם, ע"י שירה פשוטה מסייע לטיפול בבעיה. פתחו את היום בסדרה של תרגילי שירה ופיתוח קול קצרים. נכון, אולי 'תאכלו את הראש' למי שנמצא סביבה שלכם בבוקר, אך לפחות תתנו להם לישון בלילה.

4. טפלו בצרבת

יתכן שאינכם רואים את הקשר בין הקנה לוושט, אך צרבות, או בשמן הרפואי, רפלוקס קיבתי-ושטי עלולות להשפיע לרעה על בעיית הנחירות שלכם. הסיבה לכך היא דלקתיות ורקמה נפוחה הנגרמות כתוצאה מעלייה של חומצות קיבה לגרון. מעבר האוויר נעשה צר עוד יותר ומגביר את הנחירות. כדי למנוע צרבת הימנעו מאכילה 3 שעות לפני השינה וטלו סוכריות מציצה מתאימות לפני הכניסה לשינה.

5. הימנעו מאלכוהול 4 שעות לפני השינה

אלכוהול מרפה את שרירי הגרון, ומחמיר את הנחירות. נוסף על כך, אחרי כמה משקאות השינה עמוקה יותר וקיים סיכוי קלוש יותר לשינוי תנוחה באופן טבעי כתוצאה מהנחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר