החולצה שהרגה?

אל-קמט? הכירו את החולצה שעולה 820,000 שקלים

14 אלף חתיכות זהב 22 קראט, כ-100 אלף פייטים ושישה אבני סברובסקי שמעטרים את הכפתורים. הכירו את החולצה שזיכתה את דאטה פוג ההודי בכינוי "איש הזהב", ואולי גם אשמה במותו (Men)

גיא אביר | כיכר השבת |
כל הנוצץ זהב הוא (twitter.com/dattaphuge)

מהי החולצה היקרה ביותר שקניתם? אל-קמט? אריג נדיר של זארה? יבוא מיוחד מספרד לת"ת של הישיבה? הכירו את דאטה פוג, איש עסקים הודי עשיר שזכה לכינוי "איש הזהב" והחליט לרכוש את החולצה הכי יקרה בעולם (ככל הנראה, אנחנו פשוט לא מכירים חולצה יותר יקרה ממנה).

פוג עלה לכותרות בשנת 2013, אז רכש את החולצה היקרה ששוויה, בהמרה למטבע ישראלי, עומד על קרוב ל-820,000 שקלים. בחודש יולי האחרון הוא הוכה למוות במערב הודו לאחר שהוזמן על ידי כנופייה של 12 שודדים למסיבת יום הולדת שהתבררה מאוחר יותר כקטלנית עבורו.

ומה באשר לחולצה היקרה? היא מכילה 14 אלף חתיכות זהב 22 קראט, כ-100 אלף פייטים ושישה אבני סברובסקי שמעטרים את כפתוריה. שוויה, על פי הדיווחים ב-2013, הוא 12.7 מיליון רופי - שהם 240 אלף דולר (בסביבות 820,000 שקלים בהמרה למטבע ישראלי).

החולצה היקרה בעולם "נתפרה" במלאכת אמנות מורכבת של חמישה עשר אמנים ששקדו עליה במשך שישה עשר ימים. משקלה הוא 3.32 ק"ג. כאמור, בעקבות החולצה היקרה, זכה דאטה פוג לכינוי היוקרתי "איש הזהב".

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, בראיון שנערך עמו בעבר אמר פוג: "כולם מכירים אותי בתור 'אדם זהב'. עשירים אחרים מעדיפים לבזבז את הכסף שלהם בכדי לקנות מרצדס, או מה שהם אוהבים. איזה פשע עשיתי? אני פשוט אוהב זהב".

הוא סיפר כי התשוקה שלו לזהב החלה עוד מגיל צעיר. "תמיד הקפתי את עצמי בזהב, קניתי צמידים, טבעות ושרשראות. אני פשוט אוהב זהב" אמר. יצוין, כי הודו היא צרכנית הזהב הגדולה ביותר בעולם. חלק גדול מהזהב בהודו קשור לפסטיבלים ואירועים דתיים במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר