אל תפספסו

שלא יעבדו עליכם: איך תבדילו בין שעון מותג אמיתי לזיוף?

אתם יכולים לבחור בחיקוי ולחסוך כסף רב, אבל אם כבר החלטתם לפנק את עצמכם בשעון רולקס אמיתי, קבלו כמה שיטות שיעזרו לגלות אם הוא אמיתי או חיקוי סיני זול (Men)

שעון (צילום: שאטרסטוק)

התפישה של שעון יוקרה כסמל הסטטוס הגברי האולטמטיבי, הפך אותו עם הזמן לאחד הפריטים הכי מזוהים עם תופעת הזיופים. סין, כהרגלה בקודש, לא טומנת את ידה בצלחת ומוכיחה את כינויה המכובד כ'יצואנית הזיופים מספר 1 בעולם'. היא עושה זאת בגלוי ובפרהסיה, ללא יסורי מצפון במספר רב של נקודות מכירה בין ברשת ובין בחנויות ברחובות הראשיים. מחיר החיקויים נע בין דולרים בודדים לעשרות אלפים, בהתאם לרמת הדיוק והדמיון למוצר המקורי.

העולם מתחלק לשתיים, אלו שיחפשו את החיקוי הכי קרוב למותג וירגישו שנצחו את המערכת כשיישלמו - במקום כמה מאות אלפים מכובדים - אלף שקלים בלבד, ואלו שאין דבר שיותר דוחה אותם מרעיון של חיקוי מותג, ומוכנים לשלם (או רוצים אם היו יכולים) כל הון שבעולם תמורת הדבר האמיתי. הבעיה מתחילה כשחברה חקיינית מתיימרת להציג את המוצר שלה כאמיתי וגובה את מחירו בהתאם.

אלו מהקבוצה האחרונה טוענים שיוכלו לזהות כל חיקוי בשניה ושאין דבר כזה חיקוי טוב באמת. אך למעשה ישנם חברות שמתמחות בחיקוי מותגים ועושים זאת באופן מעורר השתאות המתעתע גם במיומנים ביותר. "שעונים מזויפים נמכרים במגוון של נקודות מכירה - החל בשווקים הפתוחים, דרך אתרי אינטרנט וכלה בחנויות שעונים הממוקמות ברחובות ראשיים של ערים רבות", אומר עו"ד איתן שאולסקי, המייצג את חברת רולקס העולמית וחברת ארו-אסיה היבואנית הבלעדית של המותג בישראל.

"לצרכן הממוצע אין כל אפשרות לדעת שהשעון שקנה אינו אלא שעון מזויף בעל מנגנון פשוט המיוצר בסין. לעתים רבות אנו תופסים לא רק שעונים מזויפים, אלא גם זיופים של אריזות השעונים ומגוון אביזרים נלווים". רולקס היא אחד המותגים שזוכים למספר הרב ביותר של גרסאות חיקוי בשל היותה מותג שעונים מוביל ונחשק בעולם כולו.

אז בשביל הפשוטים שבינינו, אם החלטתם לפנק את עצמכם בשעון רולקס. כמה שיטות שיעזרו לגלות אם הוא אמיתי או לא.

איך לזהות שהרולקס שאתם רוצים לקנות לא מזוייף?

1. בכל שעון רולקס יש הטבעה של כתר, סמל המותג על השעון, בדר"כ חקיינים משכילים להטביע אותו. אך אם אין הטבעה כזו על השעון שלכם זה יהיה הסימן הראשון שלכם שמדובר בזיוף

2. בדגמים האחרונים של רולקס, ניתן להבחיו במספר סידורי על גבי הטבעת הפנימית באזור הסיפרה 6.

על פי המספר הסידורי ניתן לגלות גם מה היא שנת היצור.

3. מול המספר הסידורי צריך להיות מוטבע מספר הדגם של השעון.

4. בשעונים המקוריים יש חריטה זעירה של צורת כתר בלייזר מתחת לזכוכית מעל הספרה 6. לא תמיד ניתן להבחין בה מיד ויתכן שתאלצו לשחק עם השעון אל מול האור או בחון עם זכוכית מגדלת. אך זה סימן מובהק לבדיקת זיוף אם לא תמצאו אותו ייתכן ונפלתם בפח.

5. תנועת המחוגים בשעוני רולקס היא אחידה ועגולה ולא נעצרת כל שניה. מנגנון כזה הוא קשה לחיקוי ובדר"כ שעון חיקוי ישתמש במנגנון פשוט.

6. שעון רולקס עשויים מזכוכית עמידה במים. יצור של שעון כזה הוא יקר יותר, כך שבדר"כ החיקוי יהיה עשוי מזכוכית פשוטה ולא עמידה במים.

7. שעוני רולקס עשויים מחומרים אמיתיים ומשובחים ולכן גם כבדים יותר, אם השעון שלך מרגיש קליל יחסית ייתכן שמדובר בחיקוי שעשוי מחומרים זולים וקלים יותר.

8. גב השעון של רולקס חלק ללא חריטות.

9. לשעוני מותג אמיתיים ישנו מנגנון קורנוגרף (סטופר) מכני ולא מנגנון קוורץ. הכוונה היא לשוני המתבטא במנגנון האיפוס של הסטופר. הסרטון הבא ימחיש את ההבדל העיקרי בין שעוני מותג אמיתיים לחיקוים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר