הלם וזעזוע

אנטישמיות באומן: דם, וראשי חזיר הושלכו בציון רבי נחמן

בשעה 02:00 בלילה פרצו מספר אנטישמיים לציון רבי נחמן מברסלב שבאומן, התיזו גז מדמיע על המתפללים, השפריצו בקבוקי צבע על הציון והשליכו ראש חזיר ואיברי חזיר על השולחנות (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הפוגרום בציון רבי נחמן, הלילה (צילום: חסידי ברסלב - אומן )

הלם וזעזוע בעיירה אומן שבאוקראינה, מספר אנטישמיים מקומיים פרצו במהלך הלילה לציון של רבי נחמן מברסלב, התיזו צבע אדום על כל המקום כשבמקביל הניחו אברים שונים של חזיר, כדוגמת ראש ורגליים. על ראש החזיר נחרט בנוסף צלב קרס.

החילול המרכזי נעשה בסמוך לשער יצחק, שבעזרת גברים. האנטישמיים התיזו גז מדמיע על המתפללים הבודדים שהיו במקום, הכו אותם, השליכו את אברי החזיר ונמלטו.

עד ראיה סיפר ל"כיכר השבת": "הם ניצלו את השעה המאוחרת בכדי כשידעו שרק מספר אנשים מבוגרים נמצאים בציון, בצעו את זממם ונמלטו".

"זה מחריד" אומר חסיד ברסלב נוסף שנכח במקום: "לראות את המקום הקדוש שלנו ככה מחולל על ידי אנטישמיים, עם כתמי דם, אברים של חזיר, הכל בכדי לפגוע ברגשות של העם היהודי, מקווים שהמשטרה המקומית תתפוס אותם במהרה".

לדבריו: "יש לנו חשש מאירועים אנטישמיים שילכו ויתגברו, מי שעשו את זה היה להם עניין להעביר לנו מסר".

בימים אלו אלפי חסידים ברסלב מגיעים לעיירה אומן בכדי לשהות בציון רבם במהלך חג החנוכה. בעקבות האירוע המזעזע הלילה, הוחלט כי בימים הקרובים תוצב במקום אבטחה קבועה - גם בשעות הלילה - בניסיון למנוע אירועים דומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר