אשה, אבל לפניך

מחקרים קבעו: נשים נוהגות טוב יותר מגברים

אל תוציאו הגה (לא התאפקנו) של מחאה מהפה לפני שתקראו את הדברים הבאים. מסתבר כי הביטחון הרב שאנחנו נוהגים להפגין בכביש - ובצדק, עומד לנו לרועץ במבחן התוצאה (Men)

אישה אבל לפניך... (צילום: שאטרסטוק)

אין הרבה מוסכמות חברתיות כ"כ מקובלות וחד משמעיות, ויחד עם זאת בלתי נכונות בעליל, כמו הקביעה הרבתית שגברים נוהגים טוב יותר מנשים.

האבסורד הגדול בקביעה הזו הוא שדווקא התכונה בה תולים הגברים את סיבת היותם נהגים טובים יותר, היא זאת שמביסה אותם בסופו של דבר בקרב בין המינים. וההיפך גם הוא הנכון, התכונה שבגללה נשים נתפשות כנהגות מוצלחות פחות, היא זאת שמביאה אותם ראשונות אל קו הסיום במירוץ המכוניות.

בלי ללכת ולנסוע סחור סחור, גברים חשים ומפגינים יותר ביטחון בכביש. הביטחון הזה עומד להם לרועץ, כי הוא גורם להם לקחת סיכונים מיותרים, לנסוע מעל המהירות המותרת, ובאופן כללי, לא להתרגש מהחוק.

נשים לעומת זאת, נוהגות (תרתי משמע) יותר בצניעות, אחיזתם בהגה פחות איתנה ובוטחת וכך גם תפיסתם לגבי כושר הנהיגה שלהם, לכן הם נוהגות ביתר זהירות.

בסופו של דבר, זהירות היא שם המשחק. מובן שנדרשים כישורים נוספים, כמו ראיה מרחבית,ביטחון ואינסטינקטים בריאים. אך, בניגוד לגברים הרואים בכלי רכבם אמצעי להפגנת כח, מעמד, אומץ וגבריות, נשים נשארות צמודות למטרה הנכונה והמקורית שלשמה נועדו הרכבים באשר הם: להגיע ממקום א' למקום ב', בשלום ובבטחה.

נתון: נשים מעורבות פחות בתאונות דרכים

אם חשבתם להתקומם, לא מדובר על מחקר חדש שמוכיח זאת אלא מציאות הידועה כבר שנים. עד 2012 מחיר ביטוחי הרכב לנשים היו זולים ב50% ממחירי הביטוחים לגברים. הסיבה לכך הייתה הנתונים הסטטיסטים המדווחים על פחות תאונות שמעורבות בהן נשים מאשר גברים, וכן פחות תביעות מצד נשים נגד חברות הביטוח שלהם. ב-2012 הוציא ה-ECG (בית הדין האירופאי לצדק) חוק שאסר על שקלול הפרמטר המגדרי לחישוב עלות הביטוח.

אין ספק שידם של גברים קלה על ההגה. הפזיזות והביטחון המופרז בהם הם נוהגים תוקעים להם מקלות בגלגלים ומאפשרת לנשים לעקוף אותם בסיבוב בזהירות ובשיקול דעת. אם חשבתם שמדובר בניתוח אופי הסתברותי שלא מעוגן בנתונים מדוייקים, קבלו את העובדות מהשטח שמדברות בעד עצמן.

מחקר שנערך בבריטניה בדק מדגם של 50 גברים ונשים בזמן הנהיגה במסלול אחיד שהוכן מראש, וכן צפה ב-200 נהגים נוספים בהייד פארק קורנר, צומת מרכזי בלונדון.

ניל באסון, מדריך נהיגה מתקדמת, ערך סדרה של מבחני נהיגה עבור 50 המשתתפים במסלול שנבדקו ב-14 מישורים שונים, ביניהם: מהירות הנהיגה, שימוש במראות, ציות לרמזורים ונהיגה בפקק תנועה. הציון הממוצע של הנשים עמד על 23.6 (הציון המקסימלי היה 30) ואילו הציון הממוצע של הגברים לא עלה על 19.8.

גם הביצועים של הנשים בצומת העמוסה בלונדון היו מרשימים יותר מאשר אלו של הגברים. הוכח חד משמעית, כי לא ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הסטריאוטיפים המגדריים המתארים את הגברים כלוקחי סיכונים ומפירי חוק התבררו כנכונים. וכפועל יוצא גם מעמדם כנהגים מובילים סומן באור אדום.

כך נמצא ש-27% מהגברים לא הקפידו על מרחק מהרכב שלפניהם, לעומת 4% בלבד מהנשים. 14% מהגברים ביצעו עקיפה מסוכנת בפקק למול 1% בלבד מהנשים, ו- 24% מהגברים דיברו בסלולרי או סימסו לעומת 16% בלבד מהנשים.

למבחנים האלו צורפו סקרים שנערכו בקרב 1383 נהגים שבדקו מה חושבים הנהגים והנהגות על כישורי הנהיגה שלהם. הממצאים הראו שיותר משני שליש מהנשים מאמינות שגברים נוהגים יותר טוב מנשים, בעוד ש-87% אחוז מהגברים מסכימים איתן.

שרלוט פילדינג, ראש תחום הרכב ב"Privilege", אמרה על התוצאות: "המחקר מראה שיש אי-התאמה גדולה בין איך גברים חושבים שהם נוהגים, לבין איך שהם באמת נוהגים".

אפשר לומר שההצהרה הזו נכונה על עוד כמה תחומים בחיים לא?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר