"מקלב מעולם לא היה באומן"

ציון רבי נחמן מברסלב הותקף וחולל, ב'דגל התורה' שותקים

שרים וח"כים גינו את המתקפה האנטישמית בציון רבי נחמן אך ח"כי 'דגל התורה' שתקו - גפני בגלל התקציב, מקלב כי מעולם לא היה שם ואשר - במענה ל'כיכר' - נאות לגנות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
המתקפה האנטישמית וח"כ אורי מקלב (צילום: חסידי ברסלב - אומן, הדס פרוש - פלאש 90)

מאז שעות הבוקר (רביעי) השרים וחברי הכנסת מוציאים בזה אחר זה הודעות גינוי למתקפה האנטישמית בציון רבי נחמן מברסלב שבאומן, מתקפה שבמהלכה נזרקו ראשי חזירים לתוך הציון ועליהם נחרט צלב קרס, אך חברי הכנסת היחידים שלא גינו את המעשה הם שלושת הח"כים מ'דגל התורה'.

עוד בנושא:

במהלך הלילה פרצו ארבעה גוים לציונו של רבי נחמן מברסלב הקבור בעיירה אומן שבאוקראינה, התיזו גז מדמיע על היהודים שהתפללו במקום, שפכו כמויות גדולות של צבע אדום - דמוי דם, זרקו אברים של חזיר, בפרט ראש חזיר עליו נחרט צלב קרס, בתוך דקות הם נמלטו מהציון - ועד כה טרם נעצרו.

בשעות הבוקר, עת הידיעות על הפרעות בציון רבי נחמן החלו להגיע לישראל, חברי הכנסת החרדים ושאינם חרדים, מאריה דרעי ויעקב ליצמן דרך יצחק הרצוג ועד יאיר לפיד גינו בזה אחר זה את האירוע האנטישמי. חלקם אף שוחחו עם השגריר האוקראיני ושיגרו מכתב לנשיא אוקראינה.

אך הסיעה היחידה שלא הוציאה, ולו הודעת גינוי בודדת, לאירוע האנטישמי הייתה סיעת 'דגל התורה' הליטאית.

"כיכר השבת" פנה ללשכות חברי הכנסת הליטאים, שם ניסו להסביר מדוע "שכחו" או "אינם יכולים" להתייחס לאירוע באומן.

בלשכת יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני סרבו להגיב. גורם בלשכה הסביר כי גפני עסוק בנושא התקציב.

בלשכת ח"כ אורי מקלב מסבירים כי הוא "מעולם לא היה באומן, הוא לא מכיר את האירוע ולכן הוא לא יכול להגיב נקודתית למה שהתרחש הלילה. ברמת העיקרון אנחנו מגנים כל פגיעה בקודשי ישראל".

הח"כ היחיד שהסכים להתייחס לראשונה למתקפה באומן היה ח"כ יעקב אשר, שבלשכתו הדגישו כי התגובה מגיעה כ"תשובה לבקשת תגובה": "תופעות חמורות כגון אלו מחיבות גינוי והוקעה כשמתרחשות ברחבי העולם, ועל אחת כמה וכמה שדבר כזה מתרחש במקום שאלפי יהודים מתפללים, אני מצפה שמשרד החוץ יעביר את המסר החריף בכל תוקף לשלטונות המקומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר