4 סיבות טובות למה אתה חייב לאכול פחמימות

דיאטות נטולות פחמימות ידועות ביכולתן לחולל קסמים ולגרום להרזיה. אך ההשלכות הכרוכות בכך לא תמיד חיוביות. למעשה יש כמה סיבות טובות למה אתם חייבים לכלול פחמימות בתפריט (Men)

תאכלו פחמימות... (צילום: שאטרסטוק)

הצעקה האחרונה בקרב סוגי הדיאטות למיניהן הן הדיאטות הדלות פחמימות. הדיאטות המבוססות על צריכת חלבונים כבשו את השוק בשל היותן קלות יחסית ולא מגבילות. אתה יכול להמשיך להתפנק בביסטרו יוקרתי ולצרוך חלבונים ללא הגבלה ועדיין להצליח להגיע לחורים בחגורה שכלל לא ידעת אל קיומם. אך אנחנו כאן כמובן, כדי לבאס.

מה שהכי מעצבן בדיאטות דלות פחמימות, זה העובדה שהן עובדות. סוג של... כי אין ספק, זה יעיל אם אתה רוצה לרדת במשקל. אבל לפני שאתה מתחיל לקרוע את כל הלחמניות ולאכול רק את ההמבורגר, תחשוב על המשמעות שבויתור על צריכת פחמימות ועל ההשלכות הכרוכות בכך. ראשית, כמו שהמדע מוכיח, פחמימות נחוצות במידה זו או אחרת עבור ירידה במשקל לאורך זמן, ואם אתה נוהג לעשות כושר באופן קבוע, אתה אף זקוק ליותר פחמימות. לא פחות.

הנה כמה סיבות להמשיך לאכול פחמימות בריאות כמו תפוחי אדמה, אורז, דגנים מלאים, קינואה, ופרות (ולא סופגניות).

תפקוד בלוטת התריס

רמת תפקוד נמוכה של בלוטת התריס עלולה לגרום לעייפות ועצירות ולהפוך אותך לבחור המעצבן שמבקש כל הזמן להדליק את החימום. בלוטת התריס מסתמכת במידה רבה על - ניחשת נכון - פחמימות. אכילה מועטת מהן בזמן דיאטה, גורמת לצניחה של הורמון התריודוטירונין (אשר מעכב את פעילות הבלוטה). אז למען המשך תפקודה התקין של בלוטת התריס שלך, תמשיך לאכול את ההמבורגרים שלך בתוך הלחמניה.

שיפור מצב הרוח

עצבני? יכול להיות שזה בגלל הבוס שלך, אלא בגלל צריכת הפחמימות שלך. (אוקי, גם בגלל הבוס שלך) פחמימות מייצרות טריפטופן, חומצת אמינו חיונית לגוף המייצרת סרוטונין שמסייע להרגשה כללית טובה. מחקר שנערך במשך שנה מצא שדיאטות דלות פחמימות משפיעות לרעה על מצב רוח בהשוואה לדיאטה דלת שומן המכילה יותר פחמימות . אם 'התקמצנת' על הפחמימות, תעלה את כמות הצריכה שלך בעדינות, ותראה איך אתה מרגיש.

פחמימות מסיעות להרגשה כללית טובה (צילום: שאטרסטוק)

חיזוק השרירים

שייק חלבונים מרענן לאחר אימון כושר הוא יעיל בהחלט, אבל אל תשכח את הפחמימות. פחמימות לאחר אימון מתדלקים את גליקוגן השריר שלך שנשרף במהלך אימון אינטנסיבי ומסייעים לבניית השריר שלך. פחמימות גם מעלות את רמת האינסולין שלך, אשר מסייע לספק חומרים מזינים לשרירים שלך. מעט מדי פחמימות,לעומת זאת, עלולות להגדיל את הסיכויים לפירוק שריר ולעכב התאוששות מאימון מפרך.

פחמימות מועילות לבניית השריר (צילום: שאטרסטוק)

הורדה במשקל

כן, אתה קורא נכון. בשביל להוריד במשקל, יש צורך במעט פחמימות. יחד עם הקילוגרמים הנושרים מגופך, צונח גם הורמון הנקרא "לפטין" הממלא תפקיד מרכזי בוויסות צריכת האנרגיה והוצאתה, ואחראי על תחושת השובע ואובדן התיאבון. רמה נמוכה מידי של 'לפטין' תגרום לגוף שלך להכנס לכוננות של רעב חמור, מה שיעכב את המטבוליזם, ואז; ביי ביי דיאטה! כדי להעלות מחדש את רמת הלפטין שלך, תאכל פחמימות. גם בדיאטה, ארוחה עתירת פחמימות כל כמה ימים תעשה פלאים (בסופו של דבר) לשרירי הבטן שלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר