מחקר מוכיח: אתה צריך לקלח את הילדים

מחקר מצא כי למקלחת המתבצעת ע"י האב יש השפעה אדירה והרת גורל על המשך התפתחותו של העולל. יתר על כן, הוכח כי אב הנמנע מרחיצת ילדו עלול לגרום לבעיות חברתיות אצל בנו ואף לנטייה לעבריינות, אז עדיף לא לקחת סיכונים (Men)

כדאי לכם לקלח אותם... (צילום: שאטרסטוק)

כל בית וחלוקת התפקידים שלו. מטלות ההורות בין האב לאם מותאמות ללוחות הזמנים של ההורים העסוקים ומשתנות מבית לבית. יש אבות שיוצאים בשעות הבוקר המאוחרות יחסית וחוזרים מאוחר בערב, ולכן הם אחראים על ארגון והוצאת הילדים בבוקר למוסדות הלימוד, בעוד האם שיוצאת מוקדם בבוקר וחוזרת בצהריים מקבלת אותם בבית ואחראית על ארוחות הצהריים והערב ועל טקס ההשכבה.

ישנם בתים בהם התפקידים הפוכים; האמהות במשמרת הבוקר והאבות במשמרת ערב. אם התיאור האחרון נוגע אליכם ואתם מהאבות שזוכים לראות את ילדיכם בערב עם עיניים פקוחות ולא רק מנשקים אותם בשנתם, כדאי לכם לנכס לעצמכם את טקס הרחיצה של הילדים.

השהות באמבטיה עם הילדים עשויה להיות מהנה וכיפית אם כי לעיתים, מתישה מאד. אולם חשוב שתדעו; מחקרים מוכיחים כי למקלחת המתבצעת ע"י האב יש השפעה אדירה והרת גורל על המשך התפתחותו של העולל. יתר על כן, כמה תמוה שזה נשמע, הוכח כי אב הנמנע מרחיצת ילדו עלול לגרום לבעיות חברתיות אצל בנו ואף לנטייה לעבריינות.

מחקר שנערך במשך 14 שנה על ידי הפסיכולוג הבריטי ד"ר הרווארד סטיל מצא כי 30% מהתינוקות שלא זכו למקלחות בידיו האמונות של האב גדלו להיות ילדים עם בעיות חברתיות קשות, לעומת 3% מהילדים שאבותיהם לא קילחו אותם. ההסבר הפשוט הוא שמדובר בפעולה בעלת משמעות עזה הן עבור האב והן עבור בנו. המגע המתרחש בשעת המקלחת חיוני עבור התפתחותו הקוגנטיבית והרגשית של הילד ומפחית תכונות כמו אגרסיביות ועצבים.

המגע עם הילד בזמן המקלחת, תורם גם להפחתת ה'סטרס' אצל האב עצמו, מה שמחזק את הקשר באופן חיובי. השהות במקלחת מהווה זמן איכות נדירה של האב ובנו (כשהפלאפון הבלתי נפרד בדר"כ, אינו יכול לקחת חלק מהחוויה), ונצרב בתודעת הילד כרצף של רגעים אינטימיים מיוחדים, שההשלכות שלהם עליו מרחיקות לכת.

אז קדימה אבות, למקלחת!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר