באנו לעזור

5 דברים שאסור לך לעשות אחרי אימון גופני

אחרי אימון גופני מאומץ אך טבעי שנתפרקד על הספה דביקים ומזיעים עם איזה מגש פיצה עסיסי, כי הרי מגיע לנו לא? אז זהו שלא, אם כבר אתה משקיע, כדאי לך ללמוד 5 כללי עשה ואל תעשה חשובים לאחרי אימון שימנעו מהמאמץ וההשקעה שלך לרדת לטמיון (Men)

(צילום: שאטרסטוק)

אוקי, אז אחרי שנים של הבטחות לך ולאישה, שכבר הספיקה לשכוח שפעם היית חטוב ונאה, (אולי תפנים כבר שלא באמת היית), הצלחת להיכנס לאיזושהי שגרת אימונים מסוימת (לא, קניות אחת לשבועיים לא נחשב), אבל עד שאתה משקיע ומתאמץ כדאי שתבדוק אם אינך הורס הכל בכמה הרגלים שגויים לאחר האימון.

אתה לא מחליף את בגדי הכושר שלך

צא מהעטיפה הלחה והמזיעה שלך מיד לאחר האימון. גם אם אתה לא מזיע כל כך הרבה, בגדים בלויים או לחים הוא סביבה אידאלית לחיידקים, וזה עלול לגרום להצטננות קשה.

גם אם אין לך אפשרות להתקלח באופן מיידי, תקפיד על החלפת הבגדים, הגרביים והנעליים מיד לאחר האימון כדי לשמור על חום הגוף שלך ועל שרירים משוחררים. זה מעורר ומשפר את זרימת הדם, שמסייעת בתהליך ההתאוששות לאחר אימון.

בנוסף, כמה משוחרר שתרגיש כשתחלוץ את נעלי הספורט לאחר האימון, תוודא שיש ברשותך נעליים תומכות ונוחות, כדי להקל על שרירי הרגליים שהתעייפו במהלך האימון.

אתה הופך למשהו שמזכיר פירה

נכון שאתה מרגיש כאילו הרווחת ביושר ובכושר (לא התאפקנו) כל רגע של רביצה על הספה למשך שארית היום, אך תשתדל לא להיכנע לזה.

פעילות קלה היא כלי התאוששות נהדר, כי היא שומרת על זרימת דם, ומסייעת להתאוששות לאחר אימון קשה. תכנן פעילות קלה לאורך כל היום, גם אם אתה הולך אחר כך לעבודה או לכולל. תשתדל לקום, להסתובב, לעשות קצת מתיחות עדינות בעמידה, ולקחת נשימות עמוקות.

אינך 'מתדלק' את הגוף שלך כראוי

חשוב מאד לאכול ולשתות לאחר 20-30 דקות מתום האימון, אז אם אתה ממשיך ישר לעבודה או ללימודים, תקפיד לארוז לך משהו קליל שיהיה בהישג יד ותוכל להכניס לפה לאחר האימון: שקדים, יוגורט ולחמית, פירות, כריך עם פסטרמה קלת שומן, או כל דבר אחר שיכלול חלבונים, פחמימות ומעט שומן כדי לחדש את מצבור האנרגיה שכרגע לא נמצא במיטבו.

מצד שני, אל תיגרר לבולמוסי אכילה בלתי נשלטים מתוך מחשבה שמותר לך כי 'התאמנת היום'. חבל לך לבטל בהינף המבורגר אחד את כל מה שעבדת עליו כ"כ קשה, ולהכניס לפה את כל הקלוריות, שכמעט ירקת דם כדי להיפטר מהם.

והכי חשוב: הקפד על שתיה מוגברת שתמנע התייבשות לאחר אימון ותשאיר אותך רענן למשך כל היום.

ביצוע עבודה מאומצת

לכאורה זה נשמע טוב: אתה הרי ממילא מזיע, אז למה לא להרכיב כבר את הארון של איקאה שקניתם כשנולד השני (מזל טוב, הוא חגג בר מצווה השבוע לא?)? אז זהו שלא. עבודה מאומצת עלולה להקשות מאד על השרירים העייפים לאחר אימון, במיוחד כאשר אתה מיובש חלקית/ בתת תזונה כתוצאה מכך. ביצוע פעולות כמו הרמת משאות כבדים, התכופפות או כל דבר אחר שדורש השקעת כוח ומאמץ, הוא מתכון בטוח לפציעה ולנזק. אז הנה, יש לך 'אישור מהרופא' לחמוק מכל המטלות הקשות שהאישה תדרוש ממך. מסתבר שזה לא יהיה קשה במיוחד, אבל תיתן לעצמך יום מנוחה או לפחות כמה שעות של ללא התאמצות יתר כדי להתאושש מהאימון.

אתה ממעיט באפקטיביות האימון שלך

אל תמזער את ההישגים שלך. נכון שאתה רק בהתחלה אבל המחשבה שאינך צריך זמן התאוששות כי האימון היה "קצר מדי" או "קל מדי" היא חשיבה מוטעית.

פנק את הגוף שלך במנוחה בדיוק כמו שספורטאי צמרת צריך - לא משנה כמה זמן או כמה קשה אתה מתאמן. רק ע"י טיפול ראוי בגוף, וציות לכללים שנלמדו כאו תוכלו לקצור את פירות האימונים שלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר