אל תרימו ידיים

כך תבחרו את ה'תכשיט הגברי' שיתאים לכם

המצב הביטחוני בארץ הביא למצב בו נשיאת נשק היא לעיתים בגדר חובה, ואתה עלול למצוא את עצמך במטווח הקרוב נבוך מול ההיצע. להלך סקירה קצרה שתעזור לך לבחור (Men)

אל תרימו ידיים... זה אפשרי (צילום: שאטרסטוק)

המצב הביטחוני בארץ הביא לא מעט אזרחים לרכוש נשק אישי. לא בטוח תמיד שזה יעזור בשעת חירום, אבל מה שבטוח ההרגשה משתפרת פלאים. בכתבה הבאה ננסה להציג בפניכם כמה כלי נשק פופולרים מומלצים לרכישה.

ראשית לא כל אזרח בארץ רשאי לשאת נשק והקריטריונים די ברורים וקשוחים. אזרח שעשה שירות צבאי או לאומי רשאי לקבל רישיון לשאת נשק בתנאי שהוא מתגורר באזורי סיכון המפורטים באתר המשרד לביטחון פנים. כמו כן אזרח מגיל 27 שלא עשה שירות צבאי או אזרחי יכול אף הוא לקבל רישיון לשאת אקדח בתנאי שהוא מתגורר כאמור באזורי סיכון.

כמו כן ניתן לקבל רישיון נשק בתנאים נוספים על פי קריטריונים אחרים, דוגמת מקום עבודה המחייב לשאת נשק.
לאחרונה השר לביטחון הפנים התיר מתן רישיונות נשק גם לחרדים ששרתו בצבא, אפילו אלה שאינם מתגוררים באזורי סיכון או לקצינים ששרתו בשירות קרבי.

אז קבלתם אישור לרכישת נשק, עכשיו עליכם לגשת למטווח הקרוב ולרכוש את האקדח שילווה אתכם בשנים הבאות. המגוון הוא עצום וננסה לעשות לכם קצת סדר. נסקור בפניכם את יצרני הנשק הפופולרים הנמכרים בישראל.

ראשית נציין' כי אחת הדרישות החשובות באקדח הוא שיהיה ניתן לנשיאה עלינו. לזה בעצם הוא נוצר, וזה תפקידו, במידה והאקדח יהיה גדול מידי או כבד, נימנע מלהחזיק אותו ובעת חירום הוא לא יהיה עלינו אלא ישב בכספת בבית, והמחבלים כידוע לא טובים בתאומים מראש ולא נדע מתי יבוא הפיגוע הבא, על כן האקדח חייב להיות נוח לנשיאה.

דבר נוסף שיש לבחון הוא; נוחות האחיזה של האקדח. לפני שאתם רוכשים אקדח תבקשו לאחוז אותו ביד ויש חנויות שאף יתנו לכם לירות בכלי אותו אתם מבקשים לרכוש. שימו לב שלא כל אקדח שהתאים לחבר או לשכן יכול להתאים לכם.

אקדחי גלוק (GLOCK)

אחד האקדחים הכי נמכרים הוא אקדח מתוצרת גלוק האוסטרית או מהמפעל בארה"ב. לגלוק כמה וכמה דגמים המתאפיינים בעיקר בגודל האקדח, הגלוק הוא אקדח מאד אמין, נוח לאחיזה ולדריכה ונמצא בשימוש בהמון חברות אבטחה בעולם וכוחות ביטחון.

לגלוק עשרות דגמים, אך לארץ מיובאים כמה דגמים בודדים.

נתחיל בגלוק 17 המכיל 17 כדורים 9 מ"מ הוא אקדח גדול יחסית ולא הכי נוח לנשיאה.

אקדח נוסף מתוצרת גלוק, הוא הגלוק 19. הוא מכיל 15 כדורים 9 מ"מ וגודלו קטן יותר. הגלוק 19 הוא האקדח הכי פופולרי, גודלו סביר וכעת אף המשטרה תצייד את שוטריה בגלוקים נאים למראה.

הגלוק 19 (צילום: אתר החברה)

אקדח נוסף מסדרת גלוק הוא הגלוק 26 המכיל 10 כדורים 9 מ"מ וניתן להצמיד לו מחסנית עם תוספת של 2 כדורים כך שהאקדח יכיל 12 כדורים. האקדח חביב על כוחות הביטחון המיוחדים ומאבטחי השב"כ המוטסים ואנשי מוסד עושים שימוש בכלי זה לאחר כמה שיפורים שביצעו בו. הגלוק 26 הוא אקדח שהוקטן למינימום האפשרי מבלי לפגוע ברמה המבצעית.

גלוק 26 (צילום: אתר החברה)

אקדחים נוספים הם הגלוק 43 וגלוק 42 המכילים 6 כדורים וניתן להוסיף מחסנית עם 2 כדורים נוספים. ההבדל בין ה-43 ל-42 הם סוג התחמושת. הגלוק 42 יורה בתחמושת 9 מ"מ קצר ואילו ה-43 עושה שימוש בכדורי 9 מ"מ ארוך סטנדרטי. אקדחים אלה קטנים מאד ונקראים בפי העם אקדחי נשים או אקדחי הסלקה. הם קטנים כגודל כף היד והם אינם נוחים כל כך לירי, אך תמיד יהיו עליכם, שכן הם קלים עד בלתי מורגשים לנשיאה.

גלוק 43 (צילום: אתר החברה)

אקדחי הגלוק מתוצרת ארה"ב עולים בסביבות ה-4000 ש"ח והאקדחים מהתוצרת האוסטרית יעלו עוד כמה מאות שקלים. ההבדל בין התוצרת האוסטרית לאמריקאית מתאפיינת בעיקר בציפוי הצינה, אך הדבר לא משמעותי כל כך לרוכש הסטנדרטי של האקדחים.

בנוסף, גלוק ייצרה אקדחים מדור 4 המתאפיינים בכמה חידושים ואם אתם ממש מכורים לזה יתכן ותשתכנעו להיפרד מכמה מאות שקלים נוספים.

סמית אנד ווסון (smith & wesson)

חברה נוספת פופלרית מאד בשוק הישראלי, היא סמית אנד ווסון האמריקנית. נתחיל מהקטן לגדול. סמית ייצרו לאחרונה את האקדח 'בודי גארד', הוא אקדח המכיל שישה כדורים 380 מ"מ והוא מצויד בפיצ'ר נחמד של פנס לייזר מובנה, ומוגדר 'אקדח הסלקה' או אקדח נשים בפיהם של השובניסטים.

הבודי גארד (צילום: אתר החברה)

אקדח הסלקה נוסף מבית סמית הוא השילד המכיל 7 כדורי 9 מ"מ הוא אקדח קטן ונחמד ומשתווה בגודלו כמעט לדגמי 43 ו-42 של גלוק.

השילד (צילום: אתר החברה)

אקדח נוסף פופולרי של סמית הוא ה-MP קומפקט אקדח המכיל 10 כדורים 9 מ"מ ומשתווה בגודלו כמעט לגלוק 26, הוא אקדח אמין נוח ואיכותי.

האקדח הגדול יותר הוא ה-MP 9, האח התאום של הגלוק 17. גם הדגם הזה של סמית מכיל 17 כדורי 9 מ"מ והוא אקדח בגודל גדול לבעלי יד גדולה.

ה- MP9 (צילום: אתר החברה)

אקדחי הסמית נעים סביב 2900 ש"ח ועד - 4000 שקלים תלוי באקדח ותלוי בחנות.

אקדחי בול

האקדח הישראלי הפופלארי והזול מבין האקדחים שסקרנו הוא אקדח מתוצרת בול. האקדח מבוסס על האקדחים מתוצרת CZ והוא מורכב בישראל. בול משווקים 2 דגמים פופולארים בישראל הנמכרים ביותר; הבול צירוקי קומפקט והבול צירוקי מיני.

הקומפקט מכיל 17 כדורים 9 מ"מ והוא די גדול אך לא כבד במיוחד והבול צירוקי מיני מכיל 14 כדורים של 9 מ"מ קצר והוא גם כן די נוח לאחיזה הכלי נחשב לדי אמין ולא נרשמו תקלות מיוחדות בכלי.

הבול צ'ירוקי (צילום: מטווח קרב)

עלות אקדחי הבול נעה בין 2400 ש"ח ל-3200 ש"ח.

לבול כמה דגמים נוספים דוגמת ה-M-5 והיריחו, אך מסקרי שוק שערכנו לא נרשמה התלהבות יתר מהכלים והיריחו לדוגמה משמש בעיקר חברות אבטחה בשל מחירו הזול.

בול M-5 (צילום: מטווח קרב)
יריחו (צילום: מטווח קרב)

נציין כי קיימים אקדחים רבים נוספים הנמכרים בארץ ונחשבים לדי פופלארים. האקדחים שסקרנו כאן בכתבה הם כולם פולימרים (חומר פלסטי קשיח) מרבית האקדח בנוי מחומר פולימרי דבר שמפחית ממשקלו. כיום רוב יצרני האקדחים עברו לייצר אקדחים פולימרים בשל הביקוש לאקדחים קלים ונוחים.

נציין עוד כי ניתן לרכוש את האקדחים הישנים העשויים מתכת בלבד מכמה מאות שקלים בודדים ועד לסכומים של אלפיים שקל בלוחות היד שניה ואף בחנויות נשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר