"אני לבן!"

פעילים בכובעי קו-קלוקס-קלאן צעקו "הממשלה שייכת ללבנים" בשימוע למועמד של טראמפ

על פי הדיווחים בארה"ב, מדובר בלפחות שני פעילים נגד גזענות שלבשו את לבוש הארגון הגזעני והגיעו לשימוע למועמדו של הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד התובע הכללי. הם קראו קריאות ביניים והוצאו מהאולם (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אנשי KKK, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

פעילים נגד גזענות בתחפושת של פעילי הארגון הגזעני קו-קלוקס-קלאן (KKK) הגיעו הערב (שלישי) לשימוע שנערך למועמדו של הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד התובע הכללי של ארה"ב, ג'ף סשנס.

על פי הדיווחים בארה"ב, מדובר בלפחות שני פעילים שלבשו את בגדי הארגון הגזעני, הגיעו לשימוע, וקראו קריאות ביניים. בשלב מסויים, המאבטחים נקראו לפנות את השניים מהאולם, ואלו צעקו: "אתם לא יכולים לעצור אותי, אני לבן! הממשלה הזו שייכת לאנשים הלבנים!".

השימוע לסשנס נערך על רקע החשש בקרב פעילי זכויות אזרח ממשנתו של המועמד כלפי מהגרים ומוסלמים. בעבר, הוא אף נאם בפני ארגונים הנחשבים לבעלי עמדה ניצית בכל הקשור למהגרים ומוסלמים.

טראמפ וסשנס, בחודש האחרון (צילום: שאטרסטוק)

סשנס אמר בפתח השימוע שלו כי הוא מבין את ההיסטוריה של זכויות האזרח ו"ההשפעה הנוראה שהייתה לאפליה העקבית והשיטתית ולמניעת זכות ההצבעה על אחינו ואחיותינו האפרו-אמריקניים".

הוא הצהיר עוד כי יילחם בטרור האיסלאמי, בהגירה הלא חוקית ובעבירות הנשק בארצות הברית. "זה לא יכול להימשך. להיות בטוח בבית ובקהילה שלך זו זכות בסיסית".

סשנס הבהיר כי "תפקיד התובע הכללי של ארה"ב אינו תפקיד פוליטי, וכל אדם שמכהן בתפקיד הזה חייב להיות נאמן לחלוטין לחוקי ארה"ב ולחוקה שלה". הוא הוסיף כי אם מינויו יאושר, הוא לא יהיה חלק מחקירת המיילים של קלינטון, זאת על רקע אמירות שנאמרו בתקופת הבחירות על ידי טראמפ בנוגע לקלינטון ולפרשה.

יצויין כי כבר בעבר, בשנת 1986, סשנס היה מועמד לתפקיד שופט אולם נדחה בשל טענות כי השמיע אמירות גזעניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר