להפסיק לאכול בחוץ. גם בריא יותר וגם לחסוך. אילוסטרציה - האם הגיע הזמן להפסיק להזמין אוכל בחוץ?
להפסיק לאכול בחוץ. גם בריא יותר וגם לחסוך. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק, מרים אלסטר פלאש90)
אאא

מצד אחד כל היום יושבים מול המסך ורק משמינים, מצד שני - למי יש כוח עכשיו להתחיל בכושר ודיאטה? הארוחה במהלך היום במשרד מביאה לנו את האנרגיה להמשך היום ומתניעה אותנו להמשך עבודה מאומצת.

אם עד היום התאהבתם בסנדוויץ' עם הגבינה, תנסו קצת לגוון בארוחה שמכילה ערכים תזונתיים נכונים ובריאים, שתיתן לכם את האנרגיה שאתם באמת צריכים.

אגב, על הדרך, לא יזיק להשיל פה ושם קילוגרמים עודפים, וארוחות שכאלה לרוב בעלות ערך קלורי לא גבוה.

סלט עוף

השילוב המנצח בין ירקות לעוף מוביל אותנו מילדות ועד בגרות. הוא טעים, מזין ומשביע. אז איך מתחילים בכלל?

המתכון עצמו הוא מאד פשוט: לוקחים חתיכות עוף מפורק, מוסיפים גזר חצוי לאורך ופרוס, שני מקלות סלרי פרוסים דק, שליש כוס אגוזי מלך קלויים ושלשי כוס חמוציות ומערבבים הכל עם רוטב.

רוטב: לא מסובך יותר מדי. קצת מיונז, מעט מיץ לימון, מלח ופלפל.

עוף: מאיפה תקחו חתיכות עוף מפורקות? מיטיבי הלכת יכולים בערב לאפות חזה עוף במרינדה של שמן זית, סויה ומעט סילאן למשך 20 דקות (180 מעלות), ולפרק ולחתוך לקוביות.

טיפ: אפשר פשוט לשמור משבת כמה שוקיים צלויים, ולפרק אותם לחתיכות.

אוכל בריא. גם לעבודה וגם לישיבה. אילוסטרציה. צילום:  Nati Shohat/Flash90
אוכל בריא. גם לעבודה וגם לישיבה. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/Flash90
הגדלה

מיטיבי לכת: סלט בורגול 

כן, לא כל בני אוהבים בורגול, ובטח לא גברים. אבל היתרון בסלט הזה הוא עצום: הירקות הטריים והדגן החמים מייצרים שילוב מזין ומשביע.

לעצלנים במיוחד, אפשר גם להכין הכל במטבח בעבודה. רק להביא את המצרכים בתיק. בטח לא יפריע לכם לנסות.

אז איך מתחילים? כדי להכין את הבורגול פשוט משרים במים רותחים כדי כיסוי ומעט מלח. בזמן שהבורגול סופח את הנוזלים קוצצים ירקות ועלים.

כמו מה? עגבנייה, מלפפון, פלפל אדום וצהוב (אפשר גם חרפרף שינוקה היטב מגרעינים). מעוניינים להמשיך? נסו גם להוסיף: צנונית, קולורבי, פטרוזיליה. בצל ירוק ונענע.

עכשיו הבורגול מוכן וגם הירקות מוכנים. מאווררים את הבורגול עם מזלג ונותנים לו להצטנן מעט. מוסיפים את הירקות שחתכנו, העלים הירוקים וממליחים מעט.

כדי לסגור את המנה ברוח טובה אפשר לזלף שמן זית וכמה טיפות לימון. 

שמן זית: סתם ככה, על הדרך, כדאי לדעת שבקבוק שמן זית איכותי הוא כתית מעולה. אל תסתפקו בשום דבר אחר.

הוספות: אם בכל זאת אתם צריכים מנת חלבון בארוחה, כדאי להוסיף מעט גבינה צפתית או בולגרית. באחוזי שומן מתון כמובן...

נסו לגוון את הארוחות בעבודה או בישיבה, לאוכל טעים ובריא. השילוב הנכון הזה יביא לכם את הערכים התזונתיים שגופכם צריך, את האנרגיות שדרושות לו כדי להמשיך בעבודה, והחיך שלכם ימשיך להתענג.

הכתבה נערכה בשיתוף מאוחדת. תוכן הכתבה על פי ד"ר שרה קפלן, דיאטנית ראשית, מאוחדת.