לנהוג כמו שצריך

הזהרו: 6 טעויות נפוצות שעלולות להזיק לרכב שלך

הרכב שלך זוכה לטיפול וטיפוח מסור, הוא הרי סמל סטטוס מובהק, אך ללא זהירות מחוייבת מטעויות בלתי הפיכות - עלול כל עמלך להיות לשווא. אז כך 'תנהגו נכון' • חובת קריאה (גאדג'טים ורכב / MAN)

טעויות שיעלו לכם ביוקר (צילום: שאטרסטוק)

פעם שמעתי מישהו שאמר: "אני מעדיף להיות הומלס עם אאודי 8 מאשר לחיות בוילה מפוארת עם סוברו". קיצוני, הבן אדם, אין ספק, אבל מאחורי האמירה המקוממת הזו עומדת תפישה פשוטה ואמיתית, שעליה אין עוררין: הרכב כבר מזמן אינו משמש כחפץ פונקציונלי שמטרתו המקורית (והמוזרה) היא לשנע אותנו ממקום א' למקום ב', הוא הפך לאמירה המעידה על בעליה ולכלי המייצג כח, מעמד, אג'נדה ועושר.

אנשים, כמו אנשים, נוטים לגבש דעה ראשונית על אדם או חפץ על פי מראה העיניים. במובן הזה, הפך הרכב לתעודת זהות אוטומטית שהולכת איתנו לכל מקום אליו אנו מגיעים, ולכן חשוב לנו שהוא ייצג אותנו בכבוד, כמו שהיינו רוצים שיסתכלו עלינו.

אז אנו משקיעים את מיטב כספינו, מבררים ובודקים יותר משביררנו על השידוך לבן הבכור. כשסוף סוף מצאנו את הרכש הנחשק, אנו לוקחים אותו למוסך מידי חודש, מטפלים בו במסירות אין קץ ובסבלנות שהלוואי ומחצית ממנה היתה מופנית לילדינו.

אך צר לנו לאכזב אתכם: יתכן שאתם נופלים כמו רבים וטובים במספר טעויות שמזיקות לרכב שלכם מבלי שאתם מודעים לכך. אז אם באמת אכפת לכם מהרכב שלכם, וודאו קודם כל שאינכם עושים את הטעויות הבאות.

אתם מאיצים באיטיות אחרי עצירה

הנטיה הטבעית היא לחשוב שהאצה מהירה מידי אחרי עצירה תאמץ את המנוע יתר על המידה ותסחוט כמות גדולה של דלק, אך למעשה, ההיפך הוא הנכון. האצה איטית מידי של הרכב לא רק שלא חוסכת דלק אלא מאמצת את המנוע יתר על המידה וזוללת כמות גבוהה של דלק. בהילוך הראשון המנוע עובד יותר קשה מאשר בהילוכים הגבוהים, כי עליו לגרום לרכב להתחיל לנוע ממצב עצירה. בהילוך השני כמות צריכת הדלק יורדת באופן משמעותי ואז עולה בהדרגה ורק בהילוך החמישי, במהירות של 140 קמ"ש היא משתווה לכמות הדלק שצורך המנוע בהילוך הראשון.

לכן מומלץ להגיע למהירות הנסיעה הרצויה מהר ככל הניתן לאחר העצירה, אך מצד שני לא לסטוט את דוושת הגז עד תומה כי פעולה זו מזיקה גם היא למנוע.

אתם חונים לא כראוי בעלייה/ ירידה

קרה לכם שחניתם בעליה או בירידה והתקשיתם אחר כך להעביר את ההילוך מחניה לנסיעה? הסיבה לכך היא שבשעת החניה אתם מעבירים להילוך חניה ואז מורידים את הרגל מהבלם. באופן כזה המשקל של הרכב נשען על תיבת ההילכוים למרות שהרמתם את בלם היד. מה שעליכם לעשות הוא להעביר להילוך סרק (N) בזמן שהרגל עוד לוחצת על דוושת הבלמים, להרים את בלם היד, לשחרר את הרגל באיטיות מדוושת הבלמים ואז להעביר להילוך חניה. באופן כזה משקל הרכב ישען על בלם היד במקום על תיבת ההילוכים.

אינכם עוצרים לפני העברת הילוך מקדמי לאחורי

לפני שאתם מעבירים את ההילוכים מקדמיים לאחוריים עליכם להביא את הרכב לעצירה מלאה, אחרת, אתם גורמים להילוכים לשמש כבלמים שעוצרים את עצמם מה שמסב נזק עצום ושחיקה של חודשים לתיבת הבלמים בשנייה אחת. גם אתם נורא ממהרים, כמה שניות של עצירה מוחלטת יצילו אותכם מזמן ארוך ומייגע, והוצאות כבדות הכרוכים בתיקון תיבת ההילוכים.

אתם בולמים לעתים קרובות בירידה

גם אם בורכתם באישה היסטרית במיוחד שמלווה את חווית הנסיעה שלכם בדיבוב בלתי פוסק של אזהרות והמלצות מלחיצות, שחררו את דוושת הבלמים בירידה. נכון שהשליטה על המהירות גורמת לכם ולה להרגיש בטוחים יותר, אך לטווח היותר ארוך מדובר בפעולה מסוכנת עלולה לסכן חיים. הלחץ התמידי שמופעל על דוושת הבלמים גורם לחימום ושחיקה שלהם עד שהם עלולים חלילה להפסיק לעבוד במפתיע.

כולנו שמענו על מקרים מסמרי שיער שהסתיימו לעתים באסון, של רכב שאיבד שליטה על הבלמים תוך כדי נסיעה. אסונות כאלו עלולים לקרות כתוצאה משימוש מוגבר בבלמים בשעת נסיעה. במקום זה, העבירו את הרכב להילוך נמוך יותר וסעו במהירות נמוכה. שמרו את הרגל בקרבת מקום לדוושת הבלמים לשעת הצורך כמובן, אבל הימנעו מנסיעה במהירות גבוהה ובלימת לצורך האטה.

הנעה מוקדמת של הרכב

הטעות הזו נפוצה מאד בקרב נהגים. כולנו ממהרים, תמיד, לעבודה או לבית, ללימודים או לחתונה והנטיה הטבעית היא להניע את הרכב מיד, לפני שמחשב הרכב מתאפס. כאשר מסובבים את המפתח חצי סיבוב נדלקים האורות בלוח המכוונים, ולאחר כמה שניות חוגת בדלק תעלה ורוב האורות יכבו, המצב הזה מסמל הפעלה תקינה של מחשב הרכב ורק אז יש להניע את הרכב. הנעה מוקדמת מידי עלולה לגרום נזק למחשב, שתיקונו יקר להפליא. לכן שוב, כדי לחסוך לכם בעתיד זמן, מאמץ וכסף, הקדישו את 2 השניות הנוספות האלו עד לאיפוס המחשב ואז התניעו את הרכב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר