אופס: כשתמונות ה'אחרי' הן לא ממש מה שהתכוונת

כולם חולמים על גוף מחוטב ושרירי כמיטב הפרזנטורים, הבעיה היא שאחרי דיאטה אינטנסיבית הגוף מאבד ביחד עם מסת שומן עוד כמה דברים חשובים. אז איך מרזים ולא נראים כאילו מישהו דרס אתכם? (כושר ובריאות)

זה לא מה שדמיינתי

א'. בחור צעיר ומוכשר, סבל במשך שנים מבעיה קלה (או אולי לא קלה במיוחד), של עודף משקל. לא אמרנו ש-מ-ן…אבל איך שלא תקראו לזה, שמנמן, עגלגל או בריא (למכחישים), א' לא אהב להסתכל על עצמו במראה.

לקראת הגיעו לגיל 18 לחופה, פצח א' בדיאטה מזהירה, תוך פיזור הבטחות והצהרות לכל עבר שהוא לא יכנע עד ש'בגיר' יתחננו אליו שישמש כפרזנטור (והוא יסרב בהתנשאות כמובן). מטרתו היתה להגיע למודל הנחשק שכל גבר היה רוצה בו, ולמלעיגים הוא אמר: "חכו, חכו"...

אז לא, בניגוד למה שחשבתם הוא לא נכנע, וגם לא חזר אל משקלו הקודם בריבית. הוא נאבק, הוא נלחם, והצליח להשיל ממשקלו מספר קילוגרמים כמעט זהה למה שנשאר ממנו. כולם נותרו פעורי פה. מ-"א' לוויתן" הוא הפך ל-"א' סרדינים", והמראה העגלגל והתפוח התחלף במראה דק ומצומק.

מצומק אמרנו? ובכן, פה היתה טמונה בעיה. להפתעת כולם וחרף המחמאות הרבות שקיבל, א' לא היה מרוצה. במקום המראה השרירי, המחוטב והגברי שחלם עליו, הוא השיג מראה כחוש ודקיק, נשי כמעט, חסר כל צורה וזוויות.

ובכן, הבעיה הזאת היא תופעה שחוזרת על עצמה אצל אנשים רבים שעל מנת לרדת במשקל מפחיתים משמעותית את צריכת הקלוריות שלהם. בתהליך של ירידה במשקל הגוף מאבד שומן, נוזלים ומסת שריר.

כמו א', כולם רוצים לרדת במשקל ולהשאר מחוטבים וחתיכים, הבעיה שהיא שלא כולם יודעים לקרוא לילד בשמו. הרצון הלגיטימי הזה הוא, במילים מקצועיות, להוריד במסת השמן ובמקביל להשאיר את מסת השריר. בדיאטה לא מבוקרת, בדרך כלל,התהליך הזה הוא כמעט בלתי אפשרי והתוצאה היא הפוכה.

כדי להבין מדוע, צריך להבין דבר ראשון כיצד מתרחשת ירידה במשקל. הקלוריות, אויבותיהם המושבעות של שומרי המשקל, הן למעשה אנרגיה שהגוף שלנו זקוק להן כדי להתקיים (ולא, זה לא יחידת משקל) והן משמשות כמנוע של הגוף.

כשאנו אוכלים מאכלים רווי קלוריות, ומכניסים כמות קלוריות גדולה מזו שהגוף שלנו צורך, מצטברים העודפים ונהפכים לשומנים בגוף שלנו, ומתרחש הליך של השמנה. הפעולה ההפוכה בדיוק גורמת להרזיה: כאשר אנחנו מצמצמים את כמות המזון, או אוכלים מאכלים דלי קלוריות, אנחנו לא מספקים את הכמות הנצרכת של אנרגיה לגוף, וכדי להתקיים הגוף מתחיל לחפש מקורות אנרגיה חילופיים.

המקורות העיקריים לאנרגיה חילופית הם השומן ורקמת השריר, אך בעוד השומן - המאגר הגדול ביותר - קשה יותר לפירוק ופחות זמין לגוף, רקמת השרירים היא מקור נגיש הרבה יותר. בזמן דיאטה, כשהגוף חווה מחסור באנרגיה הוא מפרק את החלבונים מרקמת השריר וממיר אותם לאנרגיה וכך יורדת מסת השרירים.

גם הפעולה הזאת מתבטאת בהרזיה ובירידה במשקל משום שמסת השרירים מהווה חלק עיקר ומשמעותי במשקל ובמראה, אך באופן כזה מושגת התוצאה הלא רצויה.

אז איך אפשר לרדת במשקל ולשמור על מסת השריר?

לאחרונה פורסם מחקר פורץ דרך שהוכיח כי צריכה מרובה של מאכלים עתירי חלבון בזמן דיאטה, בשילוב של פעילות גופנית גורמים לירידה מבוקרת במשקל ע"י צמצום מסת השומנים, תוך שמירה על מסת השרירים בגוף. המחקר בדק 40 גברים שכולם עשו דיאטה מופחתת קלוריות, בצעו תרגילי משקולות 6 פעמים בשבוע והורידו את צריכת הקלוריות היומית שלהם ב-40%.

את הנחקרים חלקו ל-2 קבוצות. הנחקרים מקבוצת 'רב חלבון' צרכו 2.4 גרם חלבון עבור כל ק"ג בגוף, ואילו הנחקרים מקבוצת 'דל חלבון 'צרכו רק 1.2 גרם חלבון עבור כל כל ק"ג . לאחר חודש, נבדקו הנחקרים בהתאם לקטגוריות השונות: אחוז שומן בגוף, מסת שריר וכו'.

התוצאות הוכיחו כי הנחקרים מקבוצת "רב חלבון" הצליחו להעלות את מסת השריר שלהם, ולהפחית במסת השומן שלהם יותר מאשר קבוצת 'דל חלבון', שנחקריה גם הורידו פחות שומנים וגם הורידו יותר במסת השריר.

מדובר בפריצת דרך משמעותית בכל הקשור לירידה במשקל. אכילת מאכלים כתירי חלבונים בתקופת דיאטה תעזור לכם לקבל את התוצאה נחשקת של מראה מחוטב ושרירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר