תזונה נכונה במהלך ההריון. אלטמן. אילוסטרציה - תזונה במהלך ההריון - מה כדאי לאכול ומה אסור
תזונה נכונה במהלך ההריון. אלטמן. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אאא

כשאומרים שאת אוכלת בשביל שניים, מתכוונים לא רק להבדל בכמות המזון שאת צריכה במהלך ההריון, אלא בעיקר להרכב שלו. כי, כמו שאת יודעת, תזונה נכונה היא הדרך שלך לספק לעובר שלך את כל הרכיבים התזונתיים שחשובים להתפתחות ולבריאות שלו, גם לאחר הלידה הצפויה.

אז מה כדאי לאכול, וכמה? ממה מומלץ להימנע, ולמה? ויש לנו גם תשובה לשאלה הרת הגורל: כמה קילוגרמים את צפויה להעלות?

לפני הכל: כיצד תוכלי להתמודד עם הבחילות?

  • רצוי לאכול ארוחות קטנות ותכופות שאינן מכבידות.
  • כדאי לאכול מזון לא מתובל, או מתובל באופן עדין.
  • מומלץ להימנע ממזון שומני שמכביד על מערכת העיכול ועלול לגרום לבחילה.
  • כדאי לנסות לזהות מזונות שגורמים לבחילה ולהימנע מהם.
  • חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, ולהימנע מדילוג על ארוחות, כי לעתים תחושת הבחילה מתגברת כשרעבים.
  • לעתים סודה לשתייה יכולה לעזור.
  • רצוי להימנע משכיבה אחרי הארוחה. כדאי לקום בצורה איטית מהמיטה וכן לצרוך מזון יבש כגון קרקרים.
  • מומלץ לזהות גורמים נוספים שמגבירים את הבחילות ולהימנע מהם, כגון שהייה במקום חם ולא מאוורר, נסיעה ברכב וכדומה.
  • ניתן להיעזר בתוספי תזונה המכילים ג'ינג'ר, או לצרוך ג'ינג'ר במזון העשוי לסייע בהרגעת בחילה.

אילו תוספי תזונה מומלצים לך בתקופת טרום הלידה?

פרנטל הינו מולטי ויטמין לתקופת טרום הלידה ואחריה הכולל ויטמינים ומינרלים החשובים להשלמת הצרכים התזונתיים בתקופה זו.

בבואך לבחור פורמולת פרנטל יש לשים לב שהיא מותאמת במיוחד לצרכים של אימהות לתינוקות ואימהות שבדרך, ומכילה מכלול של וויטמינים ומינרלים עם ריכוז אופטימלי של חומצה פולית,  יוד וברזל קל לעיכול מסוג ביסגליצינאט.

לקבלת קופון למוצרי אלטמן המותאמים לתקופת 9 חודשים ולהתייעצות עם המומחים של אלטמן לחצי כאן

אילו מזונות מומלץ שתשלבי בתפריט היומי שלך?

  • דגנים: לחם מלא, אורז ופסטה.
  • חלבונים: עוף, בשר, ביצים ומוצרי חלב.
  • ירקות ופירות: בשפע.
  • קטניות: אפונה, שעועית, עדשים, פול וגרגרי חומוס.
  • שומן מהצומח: אבוקדו, שקדים, אגוזים ושמן זית.

מאילו מזונות כדאי לך להימנע בתקופת טרום הלידה? סוגי מזונות שמומלץ לא לצרוך: מוצרי בשר עוף, ביצים ודגים לא מבושלים (לדוגמה מיונז ביתי, נקניקים, סושי, קרפצ'יו, סביצ'ה, מוס ועוד), פירות וירקות לא שטופים, מוצרי חלב לאא מפוסטרים, דגים העלולים להכיל כספית, קפאין. כמו כן, כדאי להימנע משתיית אלכוהול ומעישון.

מה את יכולה לאכול בין הארוחות? אגוזים, פירות, כריך קטן, מעדני חלב וחטיפי בריאות.

עד כמה את צפויה לעלות במשקל?  מובן, העלייה במשקל תלויה במשקל ההתחלתי לפני ההריון.

אם התחלת את ההריון כשאת במשקל תקין תוספת המשקל המומלצת במהלך ההריון היא בין 11.5 ל-16 קילוגרמים. ואולם אם בתחילת ההריון נמצאת ההריון בעודף משקל, תוספת המשקל המומלצת היא בין 7 ל-11.5 קילוגרמים.

כמה פעמים ביום כדאי שתאכלי? ההמלצה היא לאכול 5-6 ארוחות ביום, מתוכן שלוש ארוחות הן עיקריות ושתיים-שלוש ארוחות ביניים. באופן כזה נשמרת רמת סוכר תקינה במשך היום, דבר  היכול לסייע במניעת תחושת בחילה ומספק את כמות הקלוריות הנדרשת לאישה ההרה.

כמה קלוריות ביממה את צריכה?  צריכת הקלוריות תלויה במידה רבה במשקל הגוף ההתחלתי שלך לפני ההריון. לנשים בעלות משקל תקין נדרשת תוספת של כ-500 קלוריות בממוצע, ליום. נשים בעודף משקל גדול יכולות לאכול פחות. בכל מקרה, מומלץ שתתייעצי עם דיאטנית.

ומה קורה אחרי הלידה? לאחר הלידה, כאשר התינוק ניזון מחלב אם, מומלץ ליטול תוסף תזונה המכיל חילבה, המנגיש לך את מעלותיו הרבות של הצמח. קיימים בשוק מוצרים שונים אשר אינם משפיעים על ריח הגוף וללא תופעות לוואי.

לקבלת קופון למוצרי אלטמן המותאמים לתקופת 9 חודשים ולהתייעצות עם המומחים של אלטמן לחצי כאן