טראמפ או אובמה: מה אומר עליך שולחן העבודה שלך

לרשימת הפערים העצומים בין הנשיא טראמפ לקודמו בתפקיד, נוסף הבדל ניכר בהרגלי העבודה שלהם, ויעיד על כך הדסק בחדר הסגלגל. מה זה אומר עליהם, ואיפה אתה ממוקם על סקאלת טראמפ - אובמה? (אל תפספסו)

מצא את ההבדלים (צילום: מתוך פייסבוק)

"תסתכלו על השולחן שלי; ניירות. אתם לא תראו נשיאים שככה נראה שולחן העבודה שלהם," אמר דונלד טראמפ בחודש שעבר בראיון ל'פוקס ניוז'.

אבל הנשיא הטרי דווקא גאה מאוד בסביבת העבודה החדשה שלו, שלא שונה מחדר העבודה הקודם שלו במגדלי טראמפ שבניו יורק. על הדסק היוקרתי שלו, אז כמו היום, מפוזרים באי סדר אין ספור דפים, קלסרים, חוברות וספרים שמשמשים כמפה מאולתרת ולא מגלים אף לא טפח פנוי לרפואה משולחן העבודה.

אז מה זה אומר, שהנשיא החדש של ארה"ב הביא הרגלי העבודה המפוזרים שלו אל שולחן הכתיבה של רוזוולט בחדר הסגלגל (אותו אחד ששימש כל נשיא מאז רתרפורד הייז - מלבד הנשיאים ג'ונסון, ניקסון ופורד)?

מחקר שנערך ב-2013 מצא כי "משרדים מבולגנים מעודדים מקוריות ורצון לחידוש": "סביבה מבולגנת נותנות השראה להשתחרר ממסורת ותפישות קדומות, ומביאה לתובנה חדשות," סיכמו עורכי המחקר.

מחקר אחר, באוניברסיטת נורת'ווסטרן, הגיע למסקנות דומות וקבע כי "אנשים בחדר מבולגן הוכיחו יצירתיות גבוהה, והיו יעילים ומהירים יותר בפתרון בעיות מורכבות". האסטרטגיה הזו הוכיחה את עצמה ללא ספק אצל טיפוסים יצירתיים כמו סטיב ג'ובס (מנכ"ל ומפתח 'אפל') ואלברט איינשטיין שהיו ידועים בפיזור ובשולחנות העבודה המבולגנים שלהם.

אבל היועצת הארגונית ג'ולי מורגנשטרן, מחברת הספר 'ארגון מהיסוד' (Organizing from the Inside Out) אומרת ששולחן עבודה מבולגן יכול "לסמן סגנון עבודה שמתאפיין ב'להתחיל הרבה דברים, ולא לסיים כלום', כשכל ערימות האשפה והניירת האינסופית, הם תוצאה של פרויקטים לא גמורים".

"האמת היא, שלכל אחד יש סגנון שונה", מוסיפה מורגנשטרן. "יש כאלה שיעבדו יעיל מאוד על יד שולחן מבולגן, כשאנשים אחרים לא יצליחו לעבוד בכלל. אבל מה שכן, שולחן מבולגן לא עושה רושם טוב על אף אחד, זה לא מעורר אמון."

מורגנשטרן מציינת שהרבה נשיאים, כולל אובמה ובוש, "עשו את רוב המטלות והעבודות העיקריות שלהם בחדר אחר, כך שהחדר הסגלגל, לא היה סביבת העבודה היחידה שלהם".

"אם תראו ערימות של ניירת ודברים על השולחן, הם יכולים להיות אינדיקציה לכך שאנשים לא מנצלים את זמנם כמו שצריך, כי הם לא מצליחים להקדיש לפרוייקטים השונים את הזמן ותשומת הלב שהם צריכים".

אז בוא נסכם, שאם אתה נשיא ארה"ב והרעיונות לפתרונות בעיות שלום עולמי צצים לך בחדר מבולגן, תחשוב עליהם בחדר אחר ותשאיר את החדר הסגלגל מסודר ומכובד. כי עם כל הכבוד מיסטר טראמפ, זה באמת לא נראה טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר