הכרית הרכה שלכם אשמה בנזלת הכרונית

אם הכרית שלכם בת שנתיים ייתכן מאד שהיא ספוגה בקרדית אבק הבית שהפרשותיה גורמות לתופעות אלרגיות רבות החל האסתמה וכן תופעות של נזלת כרונית ועוד (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם סובלים מנזלת כרונית, שיעול ועוד תופעות שסיבתן אינה ברורה יכול להיות מאד שדווקא הכרית האהובה שלכם היא הגורם לבעיה.

מומחים מסבירים כי כאשר אנו ישנים אנו משירים מידי יום מיליוני תאי עור מתים שמהווים מזון לקרדית אבק הבית. קרדית אבק הבית היא יצור מיקרוסקופי חי, שניזון משיערות ומקשקשים של בני אדם, וחי בעיקר במזרנים, בשקי שינה, בסדינים ובשטיחים. הקרדית אוהבת סביבת לחות גבוהה, ולכן ככל שהאזור לח יותר, כך ישנן יותר קרדיות. באזורים לחים הקרדית גם מתרבה מהר יותר.

מיטה אחת עשויה להביל 100 אלף עד 10 מיליון פרטים של קרדית אבק הבית, הניזון מאכילת תאי העור המתים שלכם הנושרים ללא הרף. הקרדית מפרישה מגופה הפרשה 20 פעמים ביום, והפרשה זו היא הגורמת להתקפי אלרגיה ואסתמה או לתופעות של נזלת כרונית ועוד.

ד"ר ליסה אקרלי, מומחית לאלרגיה מבריטניה הסבירה כי אנזימים הנמצאים בצואת הקרדית מעוררים התקפי אלרגיה אצל בני האדם: "האלרגיה עלולה להתבטא באף דולף, עיניים אדומות או להחמיר התקפי אסתמה. אם האלרגיה אינה מפריעה לחיי היום יום, אין צורך להתרגש והקרדית אינה מסכנת חיים. אך אם ההתקפים תכופים, מומלץ להחליף את הכרית".

ד"ר איתי גל מ-ynet מסביר כי כדי להיפטר מהקרדית חשוב לשמור על סביבה כמה שיותר יבשה בעזרת אוורור החדר והנחת מזרנים בשמש, ההורגת את הקרדית. לדבריו, מומלץ להימנע מכריות עם נוצות ומשמיכות צמר ולהעדיף שמיכות סינתטיות, וכן להימנע מהצבת ספרים על מדפים פתוחים שסופחים אבק.

המלצה נוספת היא לוותר על שטיחים ובעלי חיים עם פרווה. לסובלים מאלרגיה לקרדית כדאי לכבס את המצעים בטמפרטורה גבוהה של לפחות 60 מעלות, ולשאוב אבק לפחות פעם בשבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר