הכלל שיעזור לכם

כך תדע אם לקנות רכב חדש או לקחת בליסינג

לקנות או לקחת בליסינג? זו שאלה שמעסיקה רבות אנשים שעומדים בצומת דרכים של קניית רכב חדש. מת'יו דבורד, כתב תחבורה ומומחה לרכבים, מאמין שהוא מצא כלל פשוט שיעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה (גאדג'טים ורכב)

(צילום: שאטרסטוק)

כל הסימנים מעידים על כך שהגיע הזמן: החברים שמביטים עליכם באופן קצת מוזר כשאתם ממהרים לצאת מהחתונה כדי לתפוש את האוטובוס האחרון; המשפחה שגדלה; האישה שמתחננת כי נמאס לה לקפל עגלות באוטובוס, או לא לקפל ולזכות במבטים זועמים. בקיצור, הגעתם למסקנה שאתם צריכים רכב חדש. אבל עכשיו נשאלת השאלה האמיתית: לקנות או לקחת בליסינג?

השאלה הזאת מעסיקה רבות אנשים שעומדים בצומת דרכים של קניית רכב חדש. מת'יו דבורד, כתב תחבורה ומומחה לרכבים, מאמין שהוא מצא כלל פשוט שיעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה, שהיא - לא לקנות מכונית אם כל מה שאתם צריכים זה כלי תחבורה. כשהוא מסביר את הכלל, זה נשמע קצת יותר מסובך.

אם אתם קונים מכונית חדשה, קחו בחשבון שאתם קונים נכס בעל ערך פוחת. בדרך כלל, אין דבר כזה רכב שיהיה שווה בעתיד יותר ממה ששילמתם עבורו (בדרך כלל באמצעות הלוואה, מה שאומר גם תוספת של ריבית של חמש שנים או יותר), אלא אם כן יש לך כמה מאות אלפי דולרים להוציא על רכבי אספנות כמו פרארי, ולא פחות מכך - סבלנות לחכות שיקבלו ערך מוסף של רכבי וינטג', אבל זה יקח 30 שנה בערך, אז...

אז אתם קונים נכס שאת מחיר הבעלות עליו תכסו במשך חצי עשור, אבל בזמן הזה אתם עדיין צריכים לשלם את הביטוח ואת האחזקה. לעומת זאת תרוויחו, אמנם אחרי 5 שנים של שיעבוד, נכס משלכם שיחזיק עוד שנים רבות, שמלבד עלות התחזוקה המזדמנת שלו, הביטוח (שיורד עם השנים) והדלק, לא יעלה לכם הרבה.

"מניסיוני, זו קבוצה של אנשים שבאמת אוהבים את המכוניות שלהם ומפיקים הנאה מהבעלות והשמירה עליהם", אומר דבורד. לאנשים שנהנים שיש בבעלותם רכב, וזקוקים לו כחפץ מייצג ולא ככלי פונקציונלי תתאים האפשרות של קניה.

מצד שני, אם אתם רק צריכים להגיע ממקום למקום; להגיע לעבודה, לקחת את הילדים למוסדות החינוך, או למה שזה לא יהיה - ליסינג הוא אופציה הרבה יותר טובה.

אתם לא תצטרכו להתמודד עם עלויות תחזוקה, ואחרי שיגמר לכם חוזה השכירות, תוכלו להחליט אם לקנות את המכונית ולשלם מחיר מופחת, או להתחיל בחוזה שכירות חדש עם מותג מזדמן אחר.

לקבוצה זו של אנשים בדרך כלל לא אכפת במה הם נוסעים כל עוד הרכב עושה את העבודה ומתאים למסגרת תקציב התחבורה החודשית שלהם. אם כן אכפת להם, הם אוהבים בדרך כלל רכבי יוקרה, ובמקרה הזה ליסינג לגמרי יעזור להם להצליח לנהוג במכונית כזו בתקציב הגיוני.

אז נכון, הם עשויים להשתמש בשירותי ליסינג במשך כל חייהם, ואף פעם לא להיות בעלים של רכב, אבל אופציות התחבורה שהם יקבלו תמיד יתאימו לצרכיהם. אז כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להחליט איזה סוג של אדם אתה - חובב מכוניות מושבע או מישהו שפשוט צריך תחבורה ממקום למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר