סערת "לחנוק" את החרדים

ויצמן ורוזנשטיין: יחיאל לוי רק חשף את המדיניות של ברקת

בתגובה למכתב ראשי הסיעות החרדיות לניר ברקת, בדרישה לפטר את מנהל מינהל קהילתי 'יובלים', יוחנן ויצמן ושלמה רוזנשטיין יוצאים נגד המכתב וטוענים - הסיפור זה המדיניות של ניר ברקת (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בשבט תשע"ז | 22.02.17
ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים שיגרו אמש (שלישי) מכתב לראש העיר ניר ברקת בדרישה לפיטוריו של יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי "יובלים", בשל דבריו שפורסמו בגלי צה"ל, לפיו המדיניות היא "לחנוק" את החרדים כדי שיעזבו.

"אנו מבקשים להביע את תמיכתנו בדרישתך לפיטוריו המידיים של מר יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי "יובלים", בעקבות התבטאויותיו הקשות והמחפירות כנגד הציבור החרדי", כותבים ראשי הסיעות.

ראש הסיעות מוסיפים כי "אנו דורשים שפיטורין אלו יבוצעו לאלתר, עוד השבוע, בטרם ניאלץ לקבל החלטות באשר להתנהלותנו במועצת העיר ובוועדות בכל הנוגע למינהל קהילתי יובלים".

על המכתב חתומים צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, יעקב הלפרין ואליעזר ראוכברגר, יושבי ראש סיעת "יהדות התורה".

אלא שלא כל חברי המועצה מקבלים את המהלך בהבנה ויש מהם מי שרואה ביחיאל לוי בסך הכל קורבן למדיניות שמוביל ומנהל ראש העיר ניר ברקת בכל שנות כהונתו.

יוחנן ויצמן, נציג הסיעה המרכזית בסיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים, שנמצא בנתק מבכירים בחסידות גור בהם שר הבריאות יעקב ליצמן, בשל ויכוחים פנימיים בחסידות, הגיב לחבריו במייל, שהגיע לידי "כיכר השבת", בתגובה למכתב ראשי הסיעות כי "חבל שבמקום לטפל בכל הדברים "שחונקים את החרדים" מתעסקים במי שסך הכול אמר בקולו מה המדיניות".

כראיה לדבריו נגד ברקת, שיתף ויצמן את חבריו בכתבה שפורסמה ב"כיכר השבת", בחודש אב האחרון, תחת הכותרת - מכתב חושף: "מדיניות ברקת - לא לאפשר בית ספר חרדי", בה דווח כי פעילים חילונים בקרית יובל שלחו מכתב עידוד לראש העיר ירושלים ניר ברקת החושף כי מדיניותו הינה שלא לאפשר הקמת בית ספר חרדי.

גם חבר מועצת העיר שלמה רוזנשטיין, יצא נגד המכתב ותקף בחריפות את ראש הסיעות. "נחמד מאד לקבל דברים בשמי מבלי לשוחח או לעדכן במשהו. המכתב הזה לא מקובל עלי. איני חלק ממנו ומתוכנו לחלוטין. נפלתם כמו טיפשים בפח שהרימו לכם להנחתה", כתב רוזנשטיין לחבריו במייל שהגיע לידי "כיכר השבת".

"הסיפור פה זה לא יחיאל לוי אלא מדיניות עירונית!!!", כתב רוזנשטיין, "ולשפוך את דמו של יחיאל לוי כתרנגול כפרות במקום לטפל בבעיה האמיתית של "מדיניות חניקת החרדים" שמובילה עירית ירושלים ובכיריה - זה בדיוק מה שהחליט ראש העיר בטקטיקה מדהימה מבחינתו".

לדברי רוזנשטיין: "גם כיהודים שומרי תורה ומצוות וגם ברמה הטקטית היה עלינו לדרשו דרישה אחרת לגמרי בסיפור הזה ולקחת את הסיפור למקום אחר ולסיפור האמיתי שיש כאן.

"אני מקבל עלי את החלטת היו"רים. אך מודיע שזו הפעם האחרונה מבחינתי שמנחיתים הודעה בשמי לתיבת המייל בלי ליידע אותי ובפרט אם מדובר בסוג הודעה הכוללת דרישה לפגיעה באדם כלשהו וגם אם נדמה למישהו שהוא האיש הכי רע שבעולם".

המכתב השני של יחיאל לוי

בתוך כך, יחיאל לוי שיגר אמש מכתב נוסף, הפעם ליו"ר החברה למתנ"סים, אביעד פרידמן, בו הוא כתב כי "ברצוני להביע צער וחרטה עמוקה על האופן בו התבטאתי. אין הצדקה לאופן בו אמרתי את דברי והם גם לא משקפים את תפיסתי, אמונתי ומעשי כמנהל מזה עשרות שנים".

לוי טוען במכתבו כי עמל במשך השנים על קירוב לבבות ויצירת מפגש חיובי בין הקהילות והקבוצות השונות. "ברור לי ששגיתי בהתבטאות אומללה ומיותרת בה פגעתי בתושבי השכונה היקרים לי כמו גם ברבים מתושבי ירושלים", הוא כותב.

"אני מבקש ממך ומקהילת קרית יובל לאפשר לי את ההזדמנות המגיעה לכל אדם לשפר את דרכיו", כותב לויף "למדתי על בשרי ש'מוות וחיים ביד הלשון' אך אני מאמין באמונה עמוקה בדבריו של ר' שמואל מסלנט: 'כל עוד הנר דולק אפשר לתקן', וברצוני, ללא צל של ספק, לפעול לתיקון הדברים".

מעיריית ירושלים נמסר: "אין תגובה".

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר