מלחמת אופנה

לא נכנעים לטרור ולדעאש: ההיפסטרים של עירק מפציצים

עם שפם משוח בווקס, בגדי מעצבים וזקנים אופנתיים נראים חבורת ההיפסטרים כאילו נלקחו היישר מקמפיין אופנה שצולם ברחובות ברוקלין או שורדיץ'. אבל האמת מאחורי התמונות רחוקה משם כרחוק מזרח ממערב • הכירו את ההיפסטרים של עירק (סטייל ואופנה)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
מחזירים אש... (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)

בסרטון שעלה לחשבון הטוויטר "מר ארביל", נראים חבורת הגברברים הצעירים עם השפם המשוח בווקס, בגדי המעצבים והזקנים האופנתיים כאילו נלקחו היישר מקמפיין אופנה שצולם ברחובות ברוקלין או שורדיץ'. אבל הסיפור שעומד מאחורי הסרטון הזה מתרחש הרחק ממחוזות ההיפסטרים של לונדון או ניו יורק. חברי מועדון הגברים "מר ארביל" גרים בלב בירת האוטונומיה הכורדית שבעיראק.

מאז הפלישה האמריקאית לעירק בשנת 2003, נתונה המדינה הערבית תחת אש בלתי פוסקת, והפכה לזירת מלחמה מדממת כשדאעש הידועים לשמצה מטילים את חיתתם עליה.

אבל חברי מועדון "מר ארביל" לא הסכימו להרכין ראש. העיר ארביל, מקום מגורם של חברי המועדון הקרוי על שמה, נחשבת אמנם לאי של שפיות בתוך המדינה הסוערת, אולם לדברי הצעירים, עדיין סובלת מהזנחה אופנתית ואינה יכולה לספק מענה ראוי לסטנדרטים הגבוהים שלהם.

אי של שפיות (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)
סטנדרטים גבוהים (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)

במרחק 100 ק"מ בלבד מאזורי הלחימה של דאעש, הכריזו ההיפסטרים העיראקים מלחמת אופנה, והקימו את המועדון שתומך בין היתר בחייטים ובבעלי המלאכה שתופרים להם את הבגדים.

אל הפגישות שמקיימים חברי המועדון הם מגיעים במיטב מחלצותיהם, בכל פעם בסגנון לבוש שונה החל מלבוש מהודר וטרנדי וכלה בלבוש אות'מאני מסורתי.

פגישה ברוח מסורתית (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)

"אין כאן פעילות עסקית, אז התחלנו להתאסף יחד ולעשות משהו שונה ומיוחד, לשנות את ההופעה של האנשים ואת הדרך שבה הם חושבים". אומר גוראן פשיטוואן, חבר המועדון כשהוא לובש חליפת שלושה חלקים ונועל נעלי מוקסינים שעליהן סמל המועדון.

"כשהתחלנו היינו במצב רע, במשבר כלכלי ובמלחמה לא צפויה נגד דאעש", הוא מספר, אבל ההתלהבות והאהדה ברשת מעניקות להם חיזוק וביטחון וגם לא מעט כבוד. שמו של המועדון הגיע גם לשחקן המפורסם ג'ורג' טאקיי שציץ ציוץ אוהד בחשבון הטוויטר שלו שמתחזק יותר מ-2 מליון עוקבים.

אל חשבון האינסטגרם שלהם, שצבר עד כה יותר מ-60 אלף עוקבים, מעלים החברים בשנות ה-20 -30 לחייהם, תמונות וסרטונים בהם הם מצולמים כשהם לבושים לפי צו האופנה האחרון ומאובזרים בפריטי אקססורייז שונים.

חבר 'מר ארביל' והממחטה (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)
לא מוותרים על אקססורייז (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)

המועדון מונה היום כבר למעלה מ-40 חברים ומתמודד עם הצפה של פניות ובקשות הצטרפות שהובילו להחמרה של תנאי הקבלה שמחייבים סטנדרטים אופנתיים גבוהים במיוחד. אבל מייסד המועדון עומר ניהאד, בעבר סוחר מניות בן 28, לא מסתפק בזה. החזון שלו הוא להקים מותג אופנה עצמאי ולככב במגזין אופנה נחשב. "ברור שאנחנו לא רוצים להיות בעמוד השער", הוא אומר. "זה יהיה בסדר אם נהיה באמצע".

תנאי הצטרפות מחמירים (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)
רוצים לככב במגזין אופנה (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)
"לשנות את ההופעה של האנשים ואת הדרך שבה הם חושבים"
לא נכנעים לטרור (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)
המלחמה הפרטית שלהם (מתוך האינסטגרם של mr.erbil)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר