חילולי השבת בירושלים

חבר ועדת הרבנים: "הוועדה הוקמה כדי לטהר את ברקת"

חבר ועדת הרבנים למען השבת מאשים כי הוועדה שהקימו הפוליטיקאים התעלמה מההוכחות לשינוי בסטטוס קוו בירושלים וטוען כי התחושה היא שהוועדה נועדה לטהר את שמו של ניר ברקת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

חבר בוועדת הרבנים למען השבת טוען הבוקר (רביעי) כי יש בידיהם הוכחות כי הסטטוס קוו בירושלים - מופר וכי לדבריו ההוכחות הוצגו בפני הוועדה אך היא קבעה אחרת, כנראה מתוך מטרה לטהר את שמו של ברקת, זאת לאחר שראשי המפלגות החרדיות קיבלו אמש את מסקנות הוועדה שהוקמה לבחון את מצב חילולי השבת בירושלים וקבעה כי אין שינוי בסטטוס קוו בעיר.

עוד בנושא:

"יש דברים שבכלל לא בדקו אותם", מאשים חבר ועדת הרבנים בשיחה עם 'כיכר השבת', "איך הם הגיעו בוועדה להבנה הזו, התחושה היא שהוועדה הוקמה כדי לטהר את שמו של ראש העיר ניר ברקת".

לדבריו: "שמעו אותנו, והוכחנו להם שיש חילולי שבת שמפירים את הסטטוס קוו, אבל הם התחמקו בכל מיני תירוצים".

"הצגנו לפוליטיקאים שיש חילולי שבת והם אמרו לנו שהוועדה בודקת. אבל הוועדה התעסקה בשאלה האם בתקופת ברקת יש יותר חילולי שבת", מציין חבר הוועדה וטוען כי "ברור שאצל ברקת יש יותר חילולי שבת, והוכחנו להם. אבל הם הביאו כל מיני הסברים משונים".

חבר ועדת הרבנים מביא דוגמה, שלדבריו היא הפרה של הסטטוס קוו: "כל המסעדות שמוציאים רמקולים ושולחנות לבחוץ, זו הפרה של הסטטוס קוו ובלי קשר זה אסור על פי החוק, לוועדה לא היה מה לענות על זה".

"במרכז התחנה", הוא מציג דוגמה נוספת, "פועלת חנות מזכרות, בניגוד לחוק, אנשי הפיקוח של העירייה טענו שהיא נסגרה, בדקנו אחרי הישיבה והחנות עדיין פתוחה בשבת".

לדברי חבר הוועדה: "אף אחד לא רוצה להתמודד עם חילולי השבת. רק עכשיו ביקשו שנביא הוכחות שיש ריבוי חילולי שבת, מה שעד עכשיו לא ביקשו, נראה מה יהיה עכשיו".

לסיום מותח חבר ועדת הרבנים ביקורת חריפה על הוועדה שהוקמה ואומר כי "עד היום לא התקיימה שום ישיבה עם הרבנים של ועדת השבת, רק אתמול התקיימה - שעות לפני הישיבה עם הפוליטיקאים, ואם לא היינו לוחצים אז גם אתמול לא הייתה ישיבה, ולפגישה הזו הם הגיעו כבר עם מסקנות מוכנות".

"חשש שהביקורת אינה עניינית"

מלשכת ראש העיר ניר ברקת נמסר בתגובה כי "מדובר בוועדה שהוקמה בידי ראשי המפלגות החרדיות והם שבחרו כנציגם מצידם את עו"ד מירון שידוע כבר סמכא גדול בתחום השבת ודעתו מתקבלת אצל גדולי ישראל במשך השנים.

"לאורך כל הדרך לא שמענו שום ביקורת על מינוי הצוות ורק קיבלנו שבחים וגיבוי מלא ליושרם והגינותם. יש טעם לפגם שעם פרסום החלטות הביניים עולים דברי ביקורת עליהם, מה שמביא חשש שהביקורת אינה עניינית.

"נעשתה פניה מצד הצוות לוועדת הרבנים במהלך החודש, לקבלת עמדתם. משקיבלנו תאריך מצידם נקבעה פגישה מיידית. שלא כנטען, נערכה ישיבה מעמיקה של שעות רבות עם ועדת הרבנים שם נשמעו כל הצדדים לעומקם.

"כזכור, לא נמסר דו"ח סופי ובימים הקרובים יוגש דו"ח ביניים. ללא ספק ייערכו ישיבות נוספות ויועלו שלל הנושאים בידי כל גוף ובראשם ועדת הרבנים".

"אין שינוי בסטטוס קוו"

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", לאחר תקופה של הצהרות חריפות, פורום השרים החרדים והדתיים, ראשי הסיעות - אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני ואורי אריאל, יחד עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת פרסמו אמש סיכום ביניים, ממנו עולה כי בניגוד לקולות הצורמים שנשמעו לאחרונה, לא חל באמת שינוי משמעותי בסטטוס-קוו בירושלים בעניין חילולי השבת.

הצוות עדכן כי נפגש עם כ-14 גורמים שונים שביקשו להופיע בפניו ולהציג את עמדתם בסוגיות שבהם נדרש הצוות לעסוק. חברי הצוות העלו בבדיקתם כי "התמונה העובדתית המצטיירת היא שהטענות בדבר פירצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו".

הצוות מסכים כי "קיימים נושאים שונים שבהם הבדיקה טרם נסתיימה, אך נראה כי השינויים והיקף הפיעלות המסחרית בשבת גם אם קיימים אינם גדולים. כן הגיע הצוות למסקנה כי בשנה וחצי האחרונות החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילות אכיפה רצינית ובדעת הצוות לבדוק אם וכיצד ניתן לזרז ולשפר את תהליכי האכיפה".

"באשר לפעילות המרכזים הקהילתיים", קובע הצוות, "נראה כי כמעט בכל המרכזים הקהילתיים לא חל שינוי משמעותי בהיקף הפעילות הכרוכה בחילול שבת. הבדיקה לגבי המקרים החריגים תימשך".

"הצוות סבור", נכתב עוד, "כי ניתן להוביל מהלך של ניסיון להשגת הסכמות לגבי אופיין של פעולות שונות וכי לשם כך נדרש זמן מה נוסף לאפשר לצוות למצות מהלך שכזה. הצוות הודיע כי בכוונתו להעביר דו"ח ביניים בכתב תוך ימים ספורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר