אל תפספסו

בפייסבוק חושפים: זה מה שיעזור לך בראיון עבודה

אחד מבעלי התפקידים הבכירים בעולם חשף לאחרונה את הסוד שכולנו מנסים לפענח: מה יגרום לבוס פוטנציאלי להתרשם מאיתנו בראיון העבודה. אז נכון שמדובר בנקודת מבטו ובטעמו האישי, אבל כשמדובר בסמנכ"ל משאבי האנוש של פייסבוק, סביר להניח שמדובר בקלף מנצח (אל תפספסו)

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (צילום: שאטרסטוק)

שיננת את הנאום שלך עשרות פעמים, אתה יודע להגיד בדיוק מה החולשות ומה החוזקות שלך, ואיפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים, אבל במעלית, בדרך אל גוב האריות, אתה עדין מוצא את עצמך נוטף מזיעה וחרדה.

לחץ לפני ראיון עבודה הוא תופעה הרווחת בקרב רוב מוחלט של האנושות ורק יחידי סגולה יכולים להעיד על עצמם שהם מגיעים לראיון בביטחון מוחלט, וגם זאת, בהנחה שהם לא משקרים. השילוב בין הצורך להותיר רושם טוב, לבין הרצון העז לקבל את המשרה,ומנגד - העדר מושג קלוש מה מחפש האדם שיושב מולנו - לא מוציא מאיתנו, בני האנוש המאכזבים, את הטוב ביותר.

אבל למזלנו, אחד האנשים בעלי התפקידים היותר בכירים בעולם חשף לאחרונה את הסוד שכולנו מנסים לפענח: מה יגרום לבוס הפוטנציאלי להתרשם מאיתנו בראיון העבודה. אז נכון שמדובר בנקודת מבטו ובטעמו האישי, אבל בכל זאת, כשמדובר בסמנכ"ל משאבי האנוש של פייסבוק העולמית שמגלה מה הציפיות שלו ממרואיין כזה או אחר, סביר להניח שמדובר בקלף די מנצח שלא נפסיד אם נשלוף אותו ברגע הקריטי.

טודור הבריליק, סמנכ"ל משאבי האנוש של פייסבוק השתתף לאחרונה בפאנל שנערך במסגרת סדרת סדנאות בשידור החי שמעבירה חברת כח האדם Glassdoor, שעוסקת בתרבות העבודה, טיפים למציאת עבודה והרצאות של מומחים בתחום.

בתשובה לשאלה מה מעסיק מחפש במועמד לעבודה, ענה הבריליק כי מבחינתו ראיון עבודה הוא לא רק מבחן ידע ואישיות אלא מדד לאמביציה ושאיפות, ולכן הוא מצפה לשמוע שאלה אחת בעיקר .

"אני רוצה שישאלו אותי מהו לדעתי המדד להצלחה בתפקיד שלהם, ואיך הם יכולים להשפיע על החברה באופן הכי טוב שאפשר". אומר הבריליק. לדבריו, השאלה הזאת מצביעה על כך שהמועמד לוקח את התפקיד ברצינות, ומעידה על ראש גדול ורצון להשפיע מעבר לחובתו הבסיסית במסגרת התפקיד. זו, על פי הבריליק, המוטיב שמניע את אידיאולגיית החברה שלו.

טודור הבריליק, סמנכ"ל משאבי האנוש של פייסבוק (מתוך Observator TV/ יוטיו)

"בחברה שלנו יש הזדמנות עצומה להשפעה עולמית בגלל קנה המידה שלנו, בגלל מה שאנחנו מנסים להשיג בעולם", אומר הבריליק. "אני אוהב לראות אדם שלהוט לעשות זאת, שמעוניין לדעת איך הוא יכול לעשות מעבר למה שמצופה ממנו בתפקיד".

אוקי, רשמנו. מקווים רק שהבוסים שביניכם - לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר