באדוויזר מפתחת בירה שנוכל לשתות על המאדים

אין ספק שאתגר אכלוס המאדים מציב אין ספור סיכונים ומצבי חרום אפשריים שצריכים להילקח בחשבון כמו חשיפה ממושכת לקרינה קוסמית וקרינה מייננת הנפוצים יותר בחלל החיצון. אבל חברת אנהאוזר-בוש לא הולכת רחוק כל כך ומנסה לפתור בעיה פשוטה יותר: מה ישתה אסטרונאוט עצבני על המאדים? (לחיים)

צעד קטן לאדם. צעד ענק לכרס הבירה (צילום: שאטרסטוק / עריכה: כיכר השבת)

אין ספור מחקרים וניסויים מדעיים סובבים בשנים האחרונות סביב חזון הקולוניזציה (אכלוס) של כוכב הלכת - מאדים, חזון שעומד בראש מעיינם של חוקרים, מדענים וסוכנויות חלל רבים ברחבי העולם.

אין ספק שיש הרבה מה לחקור וללמוד לפני שיוכלו לממש את האתגר שמציב אין ספור סיכונים ומצבי חרום אפשריים שצריכים להילקח בחשבון כמו: חשיפה ממושכת לקרינה קוסמית וקרינה מייננת הנפוצים יותר בחלל החיצון, הסיכון הבריאותי הכרוך בשהייה ממושכת במצב של אפס כוח כבידה, אי נגישות לשירותי רפואה ועוד.

אז קרינה קוסמית וכח כבידה אף פעם לא עניינו אותנו, ואנחנו בהחלט משאירים למדענים החכמים את הזכות לפתור את הבעיות החשובות האלה. אבל יש גם כאלה שלא הלכו רחוק כל כך, ולקחו בחשבון מצבים הרבה יותר פשוטים ונגישים לאדם הפשוט, עליהם דווקא לא חשבו בנאס"א. כמו הבעיה: מה יעשה אסטרונאוט עצבני כדי להירגע?

עישון יהיה פתרון לא מומלץ במקרה הזה, ויציאה לריצה מרעננת תאלץ להדחות לעוד 4 שנים לפחות (שנתיים נסיעה לכל כיוון). אז למקרה שהתחלתם לדאוג, אתם יכולים לנשום לרווחה. באדוויזר מטפלת בזה.

חברת אנהאוזר-בוש, יצרנית בירת באדוויזר, הודיעה על יוזמה מחקרית חדשה לקראת המסע המאויש המתוכנן בעתיד למאדים, שמטרתה הסופית היא לייצר בירה המתאימה לתנאי החיים בחלל. האתגר הגדול ביותר בייצור 'בירת החלל' הזו, כרוך בהתמודדות עם בעיית הכבידה המפורסמת. זה די פשוט: משקאות מוגזים לא פועלים באופן דומה בתוך וואקום (חלל ריק). בתנאי חלל המים והבועות לא נפרדים זה מזה בצורה טובה, מה שגם מקשה על חווית השתייה שמלווה ב"גיהוקים רטובים" – שילוב של גזים ונוזל.

המחקר של אנהאוזר-בוש מתמקד בקונספט של בירה מבושלת ללא צורך בכוח הכבידה, מה שיהפוך את המוצר הסופי למתאים לשטח בעל כח הכבידה הנמוך יחסית של המאדים. "אנו יודעים כי תהליך איוש המאדים יכול להמשך עשרות או מאות שנים", אמר סמנכ"ל השיווק החדש של אנהאוזר-בוש וול טות'מן. "אבל אנחנו רוצים לוודא שבדווייזר תהיה הבירה שאנשים יטעמו כאשר הם יגיעו לשם".

סמנכ"ל באדווייזר ריקרדו מרקס אמר ש"כאשר נוכל ליהנות מכמה בירות באדוויזר קרות כקרח על הפלנטה האדומה, זה יהיה הרגע שבו נוכל באמת ממש את החלומות שלנו על קולוניזציה בחלל",

זה נכון. תהליך אכלוס החלל לא יושלם כאשר יבנה הבית הראשון בתפקוד מלא על המאדים, וגם לא כאשר האדם הראשון יוולד על הכוכב האדום. זה יקרה כאשר נוכל לשבת על המרפסת שלנו, להסתכל על נוף המאדים הצחיח וחסר החיים וללגום בירת Budweiser קרה כקרח. או במילים אחרות: צעד קטן לאדם, צעד ענק לקראת כרס הבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר