חדשות האוכל

הפיצריות בקראון הייטס: "השגת גבול" או תחרות ראויה?

משפט שלמה - גרסת הפיצריות בקראון הייטס: בעל מסעדת גורמה חלבית בשכונה החב"דית בניו יורק תבע פיצרייה שנפתחה מולו. הטענה: היא מגישה פיצה וזו "השגת גבול" (חדשות האוכל, בעולם)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
משמאל: הפיצה של "בייזיל", מימין: הפיצה של "קלבריה" (צילום מסך מתוך פייסבוק)

עסקי האוכל בקראון הייטס, השכונה החב"דית בברוקלין, ניו יורק, הולכים ומשגשגים וכל אחד רוצה משולש מהפאי הנחשק - או לפחות רוצה למכור אותו לכולם.

בתחילת החודש האחרון, נפתחה פיצריית גורמה חדשה בשם "קלבריה" בציר המרכזי של השכונה - שדרת קינגסטון, מול מסעדת הגורמה הוותיקה במקום "בייזיל".

מיד עם הפתיחה, בעליה של בייזיל, דני ברנובר, תבע את קלבריה לדין תורה בטענה של "השגת גבול" ותחרות עסקית לא הוגנת. לדברי ברנובר, במשך שבע השנים האחרונות המסעדה שלו נודעה באזור בשל מומחיותה בפיצה, וכעת קלבריה משווקים את עצמם תחת אותה כותרת, מה שעלול לפגוע בפרנסתו.

בתגובה אמרו בקלבריה כי הפיצה שלהם שונה לחלוטין ונעשית בסגנון "רומאי" - מלבן בצק עבה עם תחתית פריכה מאוד וסוגי טופינג מגוונים (מזכירה מאוד פוקצ'ה), ואילו הפיצה בבייזל נעשית בסגנון נפוליטני - פאי עגול עם שוליים עבים מאוד ובאמצע בצק דק ורך.

הכנת הפיצה בבייזיל

אך בית הדין צידד בבייזיל, ופסק כי קלבריה תמכור פיצה רק בסגנון "ניו יורקי" רגיל (פאי עגול ודק במרקם פריך-רך).

קלרה פרז, שותפתו של ברנובר אשר איננה יהודייה אמרה ל-forward כי "אין שום חוק אמריקאי שאומר שאתה לא יכול לפתוח פיצרייה על יד עסק זהה, אבל הפרטנר שלי אמר שלפי התורה שלהם אסור לעשות את זה".

בני ברק, את הבאה בתור?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר