חוק 30 הדקות

חוקרים טוענים: ניתן לאכול מאכלים קשים שנותרו על הרצפה 30 דקות

חוק 5 השניות הידוע שכולנו חשבנו שהומצא על ידי ילדים רעבים וקיבל בשנים האחרונות עוגן מדעי ומבוסס, מקבל עכשיו תפנית מפתיעה. הכירו את חוק 30 הדקות (מחקרים)

לא בוכים יותר על אוכל שנפל (צילום: שאטרסטוק)

רוב האנשים מפחדים, לפחות למראית עין, לאכול אוכל שנפל על הרצפה ועבר על 'חוק 5 השניות' הידוע, ונוהגים להשליך לפח (או לשים בצד ולאכול אחר כך) אוכל שבא במגע עם הרצפות הקרות במשך יותר מ-5 שניות יקרות. אבל, בשביל מה החיפזון? מחקר חדש טוען שישנם מאכלים יבשים או קשים שיכולים להישאר על הרצפה למשך חצי שעה מבלי שיאונה להם כל רע.

החוקרים טוענים שלא בלבד שהם אינם מתמלאים בחיידקים במגע המיידי עם הרצפה, הם גם אינם מקבלים זיהומים נוספים עם הזמן.

החוקרים מונים דוגמאות למאכלים שיכולים להישאר על הרצפה למשך זמן ממושך כמו, סנדוויצ'ים, עוגיות וטוסטים יבשים, כך שלא תחשבו קמצנים, קבצנים או סתם נטולי הנהגות היגייניות בסיסיות, אם תרימו מהרצפה את מה שהכנתם בעמל רב כל כך, גם לאחר שעברו מספר שניות.

לעומת זאת בנוגע למאכלים רטובים ורכים כמו פסטה, צ'יפס או סופלה, עדיף לכם בכל זאת לנסות להספיק לאסוף את מה שנותר מהם בטווח הקריטי של חוק 5 השניות, או במקרה שלא הספקתם, להמשיך להביט בהם בעיניים כלות מעוכים על הרצפה ובדמעות לאסוף אותם לכיוון האשפה.

אז בפעם הבאה שתפילו עוגיה על הרצפה אתם יכולים להמשיך להכין בנחת את הקפה ואפילו להספיק לקפוץ למכולת לקנות את החלב שגיליתם שאזל - לפני שתרימו אותה מהרצפה. לעומת זאת, אם הפלתם ספגטי אל תתמהמהו, תרימו במהירות ו-בתאבון. אבל במחשבה שניה - פשוט אל תפילו אוכל על הרצפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר