ההעלבה והתביעה

אוטיסט למד משפטים כדי לתבוע את המאמן שקרא לו 'טיפש'

מה עושה בחור צעיר הסובל מאוטיזם שמאמן הכושר שלו כינה אותו 'טיפש' מול כיתה שלמה של מתאמנים? מוכיח שזה הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו (כושר ובריאות)

לא סתם החמירו חכמים עם גזר דינו של המלבין פני חברו ברבים וקבעו כי ניטל ממנו חלקו לעולם הבא. הבושה העמוקה והכאב שחש מי שעבר חוויה משפילה ברבים מלווים אותו בד"כ עוד זמן רב אחר כך.

כל אחד שחווה את החוויה הבלתי נעימה הזו יעיד כי במקרה הטוב היא רק חרטה בו צלקת עמוקה, במקרה הרע היא התפתחה לקרב עקוב מדם של חילופי השפלות הדדיות בין הצדדים.

אבל סביר להניח שבאף מקרה היא לא הובילה לתגובה עוצמתית ומעוררת השראה כמו זו של קטאן אגארוול, בחור צעיר הסובל מאוטיזם שמאמן הכושר שלו השפיל אותו מול כיתה שלמה של מתאמנים.

אגארוול, צעיר בן 30 מלונדון שהשתתף בקביעות באימונים באחד מחדרי הכושר של רשת 'וירג'ין', בסה"כ הסכים עם חברו לשיעור ה'ספינינג', שטען כי המוזיקה איטית מידי בשביל סוג האימון שדורש פידול מהיר ואינטנסיבי על אופני כושר.

זה הספיק בשביל להוציא את המאמן מכליו ולהטיח בעצבים ""אל תגידו לי איך לעשות את העבודה שלי" כשהוא לא שוכח להפטיר לסיכום "טיפש" בבוז שכוון לאגראוול המסכן.

אין ספק שהכינוי בו בחר המאמן בו דרך על הנקודה הכי רגישה אצל קטאן הפגוע שהחליט לא לעבור על כך בשתיקה ולהתלונן אצל מנהלי חדר הכושר.

קטאן אגארוול (מתוך הפייסבוק של Ketan Aggarwal)

"הוא קרא לי 'טיפש' פעמיים", אמר קטאן למגזין Mirror. "לקרוא למישהו עם נכות מנטלית 'טיפש', זה כמו ללעוג לאדם על כסא גלגלים". אולם השיחה עם הדרגים הגבוהים של המכון לא השיגה תוצאות ולאחר שהבין שלאף אחד לא באמת אכפת מעוגמת הנפש שנגרמה לו, החליט הבחור הפגוע לדאוג לכך בעצמו ועל הדרך להוכיח שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליו זה - טיפש.

אגרארוול הנחוש לימד את עצמו כל מה שהיה צריך לדעת על משפטים כדי להגיש תביעה נגד חדר הכושר שאותה ייצג - הוא בעצמו. המקרה הזה קרה ב-2015, כעת, שנתיים ואלפי שעות קריאה בספריה אחרי,הוא יכול לנשום לרווחה. אחרי שבית המשפט פסק שחדר הכושר יחוייב בכל הוצאות המשפט בנוסף לדמי פיצוי על סך 1,500 דולר שישלמו לקטאר, כולם הבינו ש'טיפש' -הוא לא.

טיפש מי שטיפש אחרון (מתוך הפייסבוק של Ketan Aggarwal)

זה היה שווה את זה", אמר אגארוול הגאה, "זה לא היה בשביל הכסף, זה היה בגלל העיקרון". מרשת חדרי הכושר וירג'ין נמסר בתגובה: "אנחנו רוצים שכל אחד ירגיש רצוי במכוני הבריאות שלנו. אנחנו מאוד מצטערים שלאחד מהחברים שלנו הייתה חוויה שלילית".

בכח רצון ובעוצמות נפש הצליח הבחור הצעיר להחזיר את כבודו האבוד, להפוך את המר למתוק, ולהעביר מסר עוצמתי וחזק: לא משנה מי אתם ומה המוגבלות שלכם, אל תתנו לאף אחד לפגוע בכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר