עייפים כשאתם חוזרים הביתה? פתרון חדש

מחקר חדש שנערך בגרמניה ובפינלנד מצא את הפתרון היעיל לעייפות ולחוסר אנרגיה שאנו חשים בחלקו השני של היום. פתרון שלא אורך זמן רב אך בעל השפעה ארוכה (משפחה)

רבים חשים מאוכזבים מעצמם כאשר הם שבים לביתם מעבודתם או לימודם וחשים חסר כוח ועייפות מכדי להיות עם ילדיהם, הנושא מטריד גם את החוקרים שהשקיעו מאמצים כדי לפתור את הבעיה.

חוקרים מפינלנד ומגרמניה מצאו כי אם אתם רוצים להיות יותר מרוכזים במהלך יום העבודה או הלימוד ופחות מותשים בסופו, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לצאת להליכה בטבע באמצע היום.

במחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Occupational Health Psychology, ביקשו החוקרים לבחון אם אפשר להפיק יותר מהפסקת הצהריים בעבודה. לטובת המשימה הם שאלו עובדים ממגוון תחומים על ההרגלים שלהם במהלך ההפסקה, ולאחר מכן ביקשו מהם לשנות את ההרגלים האלו ולנסות משהו חדש למשך עשרה ימים.

חצי מהנבדקים התבקשו לצאת לטיול מרגיע בפארק הקרוב למקום עבודתם ולהתרכז בטבע המקיף אותם, בעוד אחרים התבקשו למצוא מקום שקט בתוך המשרד ולבצע תרגילים שעוזרים להירגע כמו נשימות עמוקות ושיטות מדיטציה שונות. שתי הפעולות ארכו רבע שעה, ואנשים ביצעו אותן לאחר שאכלו ארוחת צהריים מהירה.

בשתי הקבוצות, הנבדקים דיווחו על שיפור ביכולת להתרכז במהלך יום העבודה, על הפחתת המתח ועל תחושה כללית טובה יותר לאורך היום. עם זאת, בקרב האנשים שהלכו בפארק, ניכרה עלייה משמעותית יותר בריכוז ובערנות בסוף היום. אנשים אלו גם נהנו יותר מההפסקה שלהם בהשוואה לאלו שהתבקשו לבצע תרגילי נשימה במשרד.

להפתעת החוקרים, ההשפעות החיוביות נמשכו גם הרבה אחרי ההפסקה. על פי המחקר גם בשעות שאחריה חשו האנשים תחושת ערנות גבוהה משמעותית מאשר בתקופה לפני הניסוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר