איזה יופי

תעשיית היופי והטיפוח מציעה היום מגוון רחב של ערכות וחומרים שמאפשרים לעשות בבית טיפולי יופי רבים שעד לא מזמן התאפשרו רק אצל קוסמטיקאיות מקצועיות. מהם הטיפולים הפופולאריים והאם הם באמת יעילים?סיוע מקצועי לפחות בתחילת הדרך חשוב גם במקרה של טיפול בציפורניים. היתרון הגדול בטיפולים האלה הוא בכך שלעומת השיניים והעור הציפורניים תמיד צומחות מחדש וקשה מאוד לגרום להן נזק בלתי הפיך. הסכנה העיקרית בתחום הזה הי

דינה פלר | כיכר השבת |

סיוע מקצועי לפחות בתחילת הדרך חשוב גם במקרה של טיפול בציפורניים. היתרון הגדול בטיפולים האלה הוא בכך שלעומת השיניים והעור הציפורניים תמיד צומחות מחדש וקשה מאוד לגרום להן נזק בלתי הפיך. הסכנה העיקרית בתחום הזה היא דווקא הדבקה לא נכונה. כשהדבק לא מרוח בשכבה אחידה וחלקה נוצר חלל בין הציפורן הטבעית לציפורן המלאכותית. החלל הזה הוא מצע גידול מצוין לפטרייה שהמלחמה בה היא מתישה ומייגעת מאוד. לכן לפני תחילת הטיפול העצמי בציפורניים ובמיוחד לפני הדבקת הציפורניים מומלץ לקבל הדרכה ממניקוריסטית מקצועית. חשוב לזכור גם שחייבים להסיר את הציפורניים המלאכותיות והדבק אחרי 5-7 ימים לכל היותר.

ביקורים סדירים אצל קוסמטיקאית הם בהחלט מהנים, אך גוזלים לא מעט זמן, כוח ובעיקר כסף. לכן ההשקה של כל ערכה נוספת שמבטיחה לארגן מכון יופי בסלון של כל אחת מאתנו מתקבלת בהתלהבות. לצערנו הרב, אין פתרונות קסם ואין גם ערכת קסם שתתאים בדרך פלא לכל אישה ותעלים כל בעיית עור, שיניים או ציפורניים. יחד עם זאת לא ניתן לטעון שכל הטיפולים האלה הם מסוכנים או חסרי תועלת.

צילום: shutterstock

הטיפול הביתי הפופולארי ביותר הוא פילינג. ניקוי עמוק של העור והסרת תאי עור יבשים מסייעים לחידוש העור, לכן זהו הטיפול המומלץ והאהוב ביותר בין הטיפולים הקוסמטיים הביתיים. החומרים לפילינג הביתי מכילים בדרך כלל אחוז נמוך של חומצה ולכן הפילינג הביתי נחשב לטיפול אמין ובטוח. אך ככל שהעור בעייתי יותר כך גם יעילות הטיפול פוחתת. כשמדובר בעור בריא שזקוק רק להתרעננות והתחדשות הפילינג הביתי עושה את עבודתו בהצלחה. כשמדובר בעור שזקוק לטיפולים אגרסיביים יותר ולפילינג עמוק ומקצועי המסכות הביתיות לרוב לא גורמות לתוצאה הנראית לעין. חשוב לזכור שאם הפילינג לא הביא לתוצאה הרצויה יש טעם לפנות לקוסמטיקאית מקצועית שתתאים את הפילינג הטוב ביותר. לצערנו, נשים רבות במקום הפתרון הפשוט הזה מעדיפות לעבור לפילינגים חזקים יותר ומשתמשות בהם לעיתים קרובות מדי. חשוב לזכור שכשמדובר בעור רגיש ומגורה הדבר עלול לגרום לאדמומיות, אלרגיות ואף כוויות כימיות.

בעיה נוספת שנשים לעיתים קרובות מנסות לפתור בבית היא הכתמים. היום בשוק קיים מגוון עצום של חומרים לטיפול בכתמים ומניעתם. אם לא מדובר בעור רגיש במיוחד החומרים האלה לא יגרמו שום נזק והשימוש בהם בטוח לחלוטין. החיסרון שלהם בכך שגם יעילותם מוטלת בספק. אם מדובר בכתמים שהופיעו כתוצאה מהיריון, בעיות הורמונאליות או נטילת תרופות מסוימות גם טיפול ארוך ומקצועי לא תמיד מסוגל לפתור את הבעיה, על אחת כמה וכמה שלא ניתן לפתור אותה בעזרת משחות ביתיות. אך כשמדובר בכתמי גיל או כתמים שהופיעו כתוצאה מחשיפה לשמש החומרים האלה עוזרים גם אם בעיקר במניעת כתמים חדשים. חשוב לזכור שאף חומר להעלמת הכתמים לא יעזור אם לא נמנעים מחשיפה מיותרת לשמש ולא משתמשים בקרם הגנה.

כתמים נוספים שמדאיגים נשים רבות הם כתמים על השיניים. השיניים שלנו נוטות להצהיב ולהשחיר. אם לא מדובר בבעיה רפואית בה ציריכם לטפל בחדרו של רופא שיניים כנראה שמדובר בבעיה גנטית או תוצאות העישון ושתייה מוגזמת של קפה. שימוש בחומרי הלבנה ביתיים אכן גורם לשיניים להיראות מעט יותר לבנות. אבל אסור לשכוח שהשיניים הלבנות והמבריקות בתמונה שעל הערכה הן תוצאה של טיפולים מקצועיים ובעיקר תוכנת "פוטושופ". חומרים ביתיים לא מסוגלים להביא לתוצאה כזאת אף ששימוש ממושך בהם בהחלט מביא לשיפור במראה השיניים. חשוב לזכור שלפני תחילת השימוש בהם מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים על מנת למנוע החמרה של בעיות השיניים והחניכיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית