בדרך לתקן את הרכב במוסך? כך תחסכו כסף

בכניסה למוסך, בדרך כלל, תחושת הביטחון שלנו מתחלפת בתחושה של חוסר אונים • הנה מספר כללים שיסייעו לך לצאת מהמוסך עם רכב תקין ובלי חור מיותר בכיס (MEN, רכב)

מוסך (צילום: שאטרסטוק)

בכניסה למוסך, בדרך כלל, תחושת הביטחון שלנו מתחלפת בתחושה של חוסר אונים. אנחנו עומדים ומייחלים למוצא פיו של המוסכניק שייקבע האם נוציא הרבה כסף או הרבה מאוד כסף.

האם התחושה הזו, לפיה בעלי המוסכים מנצלים את תמימותם ואת חוסר הבנתם של בעלי הרכבים היא נכונה? בעלי המוסכים מתעקשים שאין בזה שמץ מן האמת ושהם עושים את עבודתם נאמנה. מנגד, כמעט כל בעל רכב מוכן להישבע על כך שלפחות פעם אחת הוא נעקץ כשהכניס את רכבו לטיפול במוסך.

כששני הצדדים כל כך בטוחים בעצמם, אנחנו מניחים שהאמת נמצאת היכן שהוא באמצע.

אספנו עבורך מספר כללים שיסייעו לך לצאת מהמוסך עם רכב תקין ובלי חור מיותר בכיס.

בחירה נכונה

נכון, רכב שזקוק לתיקון יכול לגרום להרבה כאבי ראש, והדבר הראשון שאתה רוצה זה להיכנס למוסך ולסיים עם זה. אבל היי, אל תתפתה להיכנס למוסך הראשון שאתה רואה. השקעה של קצת זמן בבחירת המוסך יכולה להועיל לך בטיב העבודה שתקבל, וכמובן בהורדת העלויות אותם תצטרך לשלם.

ברר אצל חבריך על מוסך בו הם מטפלים ברכבם, בצע סקרי שוק וחפש ביקורות באתרי האינטרנט השונים.

קיבלתם הצעה זולה משמעותית משאר ההצעות? כנראה מדובר במוסכניק קומבינטור שמחבר בין מזרח למערב ומייבא חלקים מסין הרחוקה או מהשטחים, כך שתשלום זול במקרה הזה עלול להתברר כתשלום יקר מאוד.

ללכת על הכי יקר? גם לא מומלץ, אין שום סיבה שתשלם את מכונת האספרסו החדשה בכניסה, נסה להבין על פי הביקורות מהו האיזון שיגרום לך לצאת מרוצה במחיר הגון.

מומלץ להתגבר על המבוכה ולאחר הצעת המחיר לצאת ולקבל הצעות מחיר נוספות.

חדש מהיבואן

אם ברשותך מכונית חדשה עם אחריות, סחטיין עליך. שמור עליה ולפחות בשנים הראשונות תטפל בה במסירות דווקא במוסך היבואן, יש לך אחריות - תנצל אותה.

הסתיימה האחריות ועלות מוסך היבואן גבוהה? העולם פתוח לקראתכם, בחרו מוסך המחזיק ברשיון בתוקף ממשרד התחבורה ובדקו שיש לו ניסיון עם רכבים מהסוג שיש לך, אתה לא רוצה להיות שפן הניסיונות שלו.

הרכב בבדיקה

רוב האנשים מנצלים את הזמן שהרכב בבדיקה ויוצאים לסידורים שדחו לאחרי החגים, אנחנו ממליצים כן לפנות את הזמן הזה (במיוחד בטיפול לא שגרתי) ולהישאר במקום בזמן בדיקת הרכב, יחד עם תחושת אני פה ושולט על הנעשה השתדל לתת את הכבוד הראוי ולא לתת תחושה של חוסר אמינות מצידך.

בקיצור, תהיה צודק וחכם.

כאן חשדתי

בעבר, בכדי לאתר תקלות ברכב, היה צורך לפרק הרבה מהמערכות, השכלול שנקרא מחשב לא פסח על תחום הרכב וכיום (מ-1966) אין צורך בפירוק לצורך איתור, מספיק לחבר את הרכב למחשב שמאתר בקלות ובמהירות את רוב התקלות האפשריות.

אם במוסך אומרים לכם שהבדיקה תארך זמן רב ושתשאירו את הרכב לבדיקה כדאי שתידלק אצלכם הנורה שמזהירה אתכם מעושק מתקרב.

לבטיחות אין חלקי חילוף

במקביל לחלפים מקוריים השוק מוצף בחלקים חילופיים בשלל רמות וטווחי מחירים. לעתים מוסכים נותנים הצעת מחיר הכוללת את העלות הגבוהה של חלפים מקוריים אך למעשה משתמשים בחלקים תחליפיים זולים וברמה נחותה.

עליכם לדרוש לדעת בדיוק באיזה סוג חלפים המוסך משתמש, כשבמקרה של חלקים בטיחותיים הקשורים במערכות הבלמים, ההגה והמתלים, וגם בחלקי ליבה של המנוע כמו ראש מנוע, שסתומים, משאבת מים וכדומה אנו מדגישים שאנו לא ממליצים להתפתות ולבחור בחלקים לא מקוריים.

כשמדובר על חלקים אחרים כמו צינורות, חלקי פלסטיק, פנסים וסמלים בהחלט ניתן להציע ואף לדרוש מהמוסכניק להשתמש בחלקים תחליפיים שיקטינו לכם את החשבון.

ההצעה

בקשו בנימוס לקבל את הצעת המחיר בכתב באופן מפורט ביותר, אם המחיר שהוצע גבוה עבורך תוכל לשלם מחיר לא גבוה עבור הבדיקה הממוחשבת ולנפנף לשלום בדרך למוסך הבא שלך.

אם המחיר נראה לכם סביר, מה טוב. רק בקשו לקבל הבהרה בנוגע לתמחור.

לסיכום, זכרו: ידע הוא כוח, ומשפט זה מקבל משנה חשיבות מרגע הכניסה למוסך. מוסכניק שרואה שיש לו עסק עם מישהו שיש לו מושג בהבנת החומר, יעשה את העבודה וימנע מהטעיות וגביית כסף בצורה לא ישרה. לא ביקשנו שתלמד מכונאות בשביל הפעם הבאה שאתה במוסך, רק תתחיל להתעניין וללמוד קצת יותר על הקופסת פח הזו שמובילה אותך בנאמנות מהכא להתם ובחזרה.

נסיעה טובה ובטוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר