תיעוד בלעדי

לאחר הסכסוך המר: זייברט ו'שער התלמוד' מציגים - הסולחה • צפו

בתום שנים של התכתשויות הדדיות בין הישיבה בפרדס כץ לבין ראש עיריית בני ברק, הגיעו הערב מקימי וראשי 'שער התלמוד' ללשכתו של זייברט ולחצו ידיים. סוף טוב • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המפגש בלשכת ראש העיר (צילום: באדיבות המצלם)

בשבועות האחרונים התחוללה דרמה של ממש סביב שאלת פינויה של ישיבת שער התלמוד ממתחם המריבה בשכונת פרדס כץ. מדובר במאבק משפטי ארוך בן מספר שנים בין ראשי הישיבה לעירייה כאשר במהלך התקופה נעשו נסיונות הידברות שלא צלחו.

"כיכר השבת" סיקר בהרחבה את המאבק המשפטי והציבורי, שהגיע כאמור לשיאים חדשים לפני שבועות ספורים - כאשר לבסוף דחה בג"ץ את טענות הישיבה והתיר לעירייה לפנותה מהמבנה המדובר.

בהנהלת הישיבה נערכו להמשך המאבק ואף עלו מדרגה בהצהרות חריפות, אולם כזכור, בסופו של דבר הושגה הסכמה במסגרתה פרסמו ראשי הישיבה התנצלות, כשבמקביל הראה ראש העיר חנוך זייברט רצון טוב מצידו לבוא לקראת הישיבה ותלמידיה.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", בהסכם הפשרה היו מעורבים הגר״י סילמן וכן ראש ישיבת אור ישראל הגר״י רוזן. לאחר התנצלות ראשי הישיבה, נועדו הרב ירחמיאל פרל ויוסי פרל בלשכתו של ראש העיר, עם מי שתיווך ביניהם - איש עסקים מוכר בעיר.

הערב (חמישי) התקיימה פגישת פיוס נוספת בין הצדדים, כאשר לפגישה הגיעו הפעם גם ראשי הישיבה ומנהליה הרב יצחק ברוורמן והמשגיח הרב יהודה פכטר. הצדדים לחצו ידיים וישבו סביב השולחן, שתו לחיים יחד עם כיבוד קל.

בפגישה שוחחו הצדדים בדברי תורה, בעיקר בענייני ימי בין המצרים, והסכימו שזהו זמן ראוי ומוצלח לפיוס. הנוכחים החליטו להניח מאחור את כל חילוקי הדעות מהעבר ולצאת לדרך חדשה תוך שיתוף פעולה מלא עם העירייה.

הנהלת הישיבה הודתה שוב לראש העיר זייברט ואנשיה הרחיבו על פעילותו למען הישיבה, תוך שהם מצהירים כי הם בטוחים שימשיך לסייע לה. כמו כן, הם הזכירו את פעילותו של ישראל דרנגר ראש מטה ראש העיר, שבא לקראת הנהלת הישיבה על מנת לסייע בפתרון המשבר. לסיום, איחל ראש העיר לישיבה הצלחה בהמשך דרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר