מחקר: משקאות האנרגיה גורמים לשורת בעיות

מחקר חדש שנערך בארה"ב בקרב אלפי סטודנטים מצא כי אלו שצרכו משקאות אנרגיה צרכו עם הזמן גם סמים קשים, אלכוהול וסבלו מבעיות התמכרות בהשוואה לחבריהם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש קובע כי צעירים שצרכו משקאות אנרגיה בקביעות נטו להתמכר לקוקאין בשנות ה־20 לחייהם, לשתות אלכוהול בכמויות גדולות ולהשתמש בתרופות מרשם ללא צורך.

המחקר נערך באוניברסיטת מרילנד בארה"ב והתמקד בכ־1,100 סטודנטים בני 21. כמחצית מהם (51.4%) העידו שהם שותים בקביעות משקאות אנרגיה. בדיקה לאורך שנים הצביעה על כך שבמרוצת השנים הם התמכרו לקוקאין, לאלכוהול ולתרופות.

עוד התברר כי 17.4% מהנבדקים, ששתו משקאות אנרגיה מדי פעם, סבלו גם הם מההידרדרויות הללו אם כי בשיעור נמוך יותר. החוקרים מצאו כי אלה שלא צרכו משקאות אנרגיה לא הידרדרו לשימוש בקוקאין, באלכוהול בכמויות מופרזות או בתרופות ללא צורך.

הממצאים לא מסבירים קשר ישיר בין הדברים ועדיין לא ברור מה הסיבה שגורמת להידרדרות לסמים ולאלכוהול בקרב צרכני משקאות האנרגיה, ודרושים מחקרים נוספים כדי לבדוק זאת.

החוקרים לא נגעו בשאלה האם מאפיינים אישיותיים בקרב הנבדקים שצרכו את משקאות האנרגיה הם דווקא שגרמו להידרדרותם. יצוין כי במקרים רבים משקאות האנרגיה משמשים כחלק בלתי נפרד משתיית האלכוהול כך שאלו ששתו משקאות אלו באופן קבוע סבלו מההתחלה מהתמכרות לאלכוהול ודומיו לא בגלל משקאות האנרגיה.

החוקרים מבקשים מהרשויות לנקוט מהלכים כדי להגן על ילדים ומתבגרים משתיית משקאות אנרגיה, שכן לטענתם הם גם גורמים נזק לתפקוד הלב וכלי הדם, עד כדי גרימת מוות במקרים מסוימים בעיקר בשל הקפאין המצוי בהם בכמות גדולה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר