נכנסים לכושר

מדריך חובה: כך תעמדו ביעדי הכושר שהצבתם לעצמכם

ההתחלה מלאה באנרגיות שבוקעות ועולות אך לאחר כמה ימים האנרגיות נחלשות עד שהכושר הופך להיות נחלת העבר. אז איך שומרים על גוף בריא ועל יציבות בכושר לאורך זמן? (כושר ובריאות)

זמן נכון לאימונים (צילום: שאטרסטוק)

אוטוטו מתחילה לה שנה חדשה וזה הזמן המתאים ביותר להתחלות חדשות. אחד הדברים שהכי קשה לשמור עליהם בעידן התעשייתי בו אנו חיים, הוא בריאות הגוף. כשמתחילים לעשות כושר, ההתחלה מלאה באנרגיות שבוקעות ועולות אך לאחר כמה ימים האנרגיות נחלשות עד שהכושר הופך להיות נחלת העבר. אז איך שומרים על גוף בריא ועל יציבות לאורך זמן? לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתמיד ולשמור על גופכם בריא יותר.

"ליבו חפץ" תקף גם כאן. כדי לשמר את המוטיבציה עליכם לבחור מקום בו אתם נהנים להיות. אם אתם מאלה שמעדיפים לרוץ על מכשיר בחדר הכושר רכשו מנוי לחדר כושר אותו בדקתם בעצמכם. יש כאלו למשל שמעדיפים לרוץ בחוץ על חוף הים או בפארק ולא להיסגר במקום מסוים, דאגו לבחור באימון גופני ממנו אתם נהנים, כיוון שחוסר הנאה משווה באופן מיידי לירידה במוטיבציה.

גיוון חשוב גם הוא – גם אם בחרתם בפעילות אהובה, לעשות את אותו הדבר כל יום עלול להתגלות כמעייף ומשעמם. דאגו לגוון מדי פעם ולשנות אווירה או צורת אימון. הדבר טוב גם לשמירה על המוטיבציה וגם לאימון עצמו ויאתגר את השרירים בדרך חדשה. אפילו גיוון כמעבר בין ריצה על חוף הים, בפארק, בשכונה או על מכשיר כושר יכול לחולל שינוי עצום.

הרבה פעמים אנשים מתחילים דיאטה בגלל חתונה שמתקרבת או כל אירוע אחר. ארוע חד פעמי מהווה טריגר להתחלת פעילות, אך אין בו מספיק בכדי להעלות מוטיבציה שתגרום להתמיד בפעילות.לכן עליכם למצוא יעדים ארוכי טווח דוגמת "להעלות את הכושר הגופני", "לשמור על הבריאות" או "לשמור על מראה גוף חטוב". כיוון שהזמן הבסיסי הנדרש כדי להפוך שינוי לדרך חיים הוא חמישה שבועות השתדלו לבחור יעד שיארך לפחות חמישה שבועות.

אך חשוב לזכור את המעלות שביעדים קצרי טווח.יעדים שכאלה יתנו זריקות מוטיבציה שיעזרו להתמיד, זה יכול להיות "להוריד קילו השבוע" או "להעלות את משך הריצה מ-15 דקות ל- 18 דקות". רק שימו לב כי היעדים יהיו ברי השגה ולא מנותקים מהמציאות, כדי שלא תשברו מאי הצלחה.. הגעה להישגים המתוכננים מחזקת את המוטיבציה ומעודדת התמדה. הגעתם אל היעד? קדימה, ליעד הבא.

עשה לך שעה – דאגו לשריין זמן שיוקדש כולו לאימון, כושר הוא דבר הדורש זמן ובקצב החיים של היום זמן אשר אינו משוריין למטרה מסוימת עלול לאבד את המטרה בקלות. למטרה הזו למשל חדר כושר יכול לעזור מאחר שלא כפארק חדר כושר פתוח בשעות ספציפיות, ובמיוחד שאם אתם נעזרים במאמן כושר לא תעזו לאחר לו

טובים השניים

כאשר מתאמנים בזוג או עם מאמן כושר אישי, מלבד המוטיבציה הפנימית לאימון נוספת גם המוטיבציה והמחויבות לאדם השני המעורב. ההתמדה בשמירה על כושר גופני כאשר אדם נוסף מעורב גדולה הרבה יותר, וכך גם רמת העניין.

הרבה אנשים מוציאים את כל המוטיבציה בשבוע הראשון, כך שבשבוע השני הם לא מצליחים לשחזר את הביצועים. לכן עדיף להתחיל בקטן, להתאמן בהתאם לכושר ההתחלתי ולהעלות את מכסת האימונים בהדרגה. הדברים נכונים גם מבחינה גופנית וגם מבחינת המוטיבציה. שרירים כואבים אינם תורמים למוטיבציה, וקשה להתמיד בשינוי גדול המתרחש בבת אחת יותר מאשר שינוי המזדחל בהדרגה עד שהופך לדרך חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר