מחקר חדש: גברים צורכי סוכר נמצאים בסיכון גבוה לדיכאון מאשר נשים

אוהבים סוכר? מחקר חדש מגלה כי גברים הצורכים כמויות סוכר גדולות עלולים לחוות דכאון והפרעות נפשיות יותר מנשים. המחקרים לא נעשו על אנשים מדוכאים (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נשים ידועות ככאלה שאוהבות סוכר יותר מגברים, אך מחקר חדש עתיד לגרום לגברים שבינינו לחשוב פעמיים לפני שהם ממתיקים את הגוף שלהם. עורכי המחקר מצאו קשר ישיר בין צריכת רמות גבוהות של סוכר לדיכאון בקרב גברים.

על פי המחקר גברים הצורכים סוכר בכמות גדולה חשופים לסיכון של 23% לסבול מהפרעה נפשית קלה במקרה הטוב. החוקרים מאוניברסיטת (UCL) בלונדון בחנו את השפעות הסוכר על בריאות הנפש בקרב קבוצה המונה 5,000 גברים ו -2,000 נשים שגויסו למחקר

במהלכו מצאו קשר חזק בין צריכת רמות גבוהות של סוכר ודיכאון שמתפתח בעקבות כך אצל גברים. גברים עם הצריכה הגבוהה ביותר - יותר מ -67 גרם סוכר ביום - היו בעלי סיכוי מוגבר של 23% לסבול מהפרעה נפשית שכיחה מאלה שצרכו את רמות הסוכר הנמוכות ביותר - פחות מ -39.5 גרם.

חברת המחקר Anika Knüppel, ממכון UCL לאפידמיולוגיה ולבריאות, טענה כי "לתזונה הגבוהה של הסוכר יש מספר השפעות על הבריאות שלנו, אך המחקר מראה כי ייתכן שיש קשר בין הפרעות סוכר והפרעות במצב הרוח, במיוחד בקרב גברים. ישנם גורמים רבים המשפיעים על הסיכויים להפרעות במצב הרוח, אך דיאטה גבוהה במזונות ומשקאות מתוקים עשויה להיות הקש ששובר את גבו של הגמל"

כאמור, במחקר השתתפו אף נשים אך המחקר לא מצא קשר בין צריכת הסוכר להפרעות מצב רוח אצל נשים, אך לא ברור מדוע. לצורך הבנת ההבדל בין השפעות הסוכר על נשים ועל גברים, יש צורך במחקרים נוספים.

גם סוכר חום מגביר את הסיכון (צילום: שאטרסטוק)

הנזק הפיזי שגורם הסוכר לבריאות שלנו כבר מוכח מכמה מחקרים ומשרד הבריאות בבריטניה כבר הטיל מס סוכר בכדי להמעיט את צריכת הסוכר, אמנם כרגע בריטניה כמעט בודדה בהחלטה זו, אך מכמה מדנות כבר עולים קולות הקוראים לממשלה לפעול בסכנה הטמונה במוצרים הממותקים.

רוב הווארד, פרופסור לפסיכיאטריה אמר כי "מחקר זה חשוב משום שהוא הראשון שיכול להראות כי ישנה עלייה בסיכון בהפרעות נפשיות שכיחות - בעיקר חרדה ודיכאון מתונים - אצל גברים שאוכלים יותר סוכר והדגיש כי המחקרים אינם נעשו על אנשים מדוכאים, או מדוכדכים שהשתמשו בסוכר כסוג של נחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר