נסו פעם לעמוד ברצף כארבעים דקות, רוב הסיכויים שתרגישו אי נוחות רבה, ואולי אף כאבים. למרות שעמידה היא תנוחה פיזית טבעית, תגלו שעמידה ממושכת בזמן תפילות כרוכה בהרבה מאמץ.

כולם מדברים על הקלוריות שהחגים מביאים איתם, ומה עם העמידות הממושכות בבית הכנסת? עמידה ממושכת עלולה להיות מלווה בכאבי גב תחתון ועליון וכאבי רגליים ולכן יש להקפיד על עמידה נכונה המפעילה שרירי יציבה מתאימים ושומרת על האיזון האנרגטי ומונעת עייפות.

פנינו למומחה בתחום הפיזיותרפיה, ערן לוי, פיזיותרפיסט מוסמך B.PT, מומחה לשיקום פציעות ספורט וטיפול לימפטי. 
ערן שמטפל במשך השנה סביב השעון במגוון פציעות ספורט, שיקום אחרי ניתוח ועוד.

הטיפים שימנעו בעיות שיכולות לצוץ:

· כפות רגליים ברוחב מותניים

· להשתדל שהברכיים ואצבעות הרגליים פונות קדימה

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

· משקל הגוף מחולק שווה בין הרגליים

· בטן מוחזקת בפנים תומכת בגב התחתון ומונעת הקשתה מוגברת של קשת הגב התחתון

· כתפיים משוכות מטה ומעט לאחור ללא מתח בשכמות

כמה טיפים לעמידה ממושכת:

1. בחרו נעליים שטוחות ונוחות בהן חלוקת העומס שווה על כל כף הרגל

2. השתדלו להעביר משקל מרגל לרגל בצורה שווה

3. השתדלו לעלות על קצות האצבעות והעקבים מספר חזרות כל שעתיים

4. בצעו כ 5 הקשתות של הגב התחתון לאחור כאשר הידיים נתמכות במותניים

5. שימו את קצות האצבעות בכיסא שלפניכם ומתחו את שרירי השוק כ30 שניות בשעתיים

מי שסובל מכאבי גב תחתון יוכל לשים שרפרף מולו ועליו יניח רגל אחת - יוריד את העומס מהגב התחתון פלאים

 

**ערן לוי, פיזיותרפיסט מוסמך  B.PT - מומחה לשיקום פציעות ספורט וטיפול לימפטי, בעלים ומייסד של פיזיואקטיב קליניקת פיזיותרפיסטים מומחים בירושלים ומודיעין.