חצי הכוס הריקה

מדוע תפוקת היין ירדה דרמטית בשנה האחרונה?

ענקיות ייצור היין העולמי מדווחות על מכות קשות ביבול הגפן, דבר שגורם לתפוקת היין לרדת באחוזים ניכרים. אבל לא אצל כולם חצי הכוס ריקה (לחיים!, Men)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ארגון היין הבינלאומי (OIV) פרסם הודעה לפיה חלה ירידה משמעותית ביותר בתפוקת היין לשנת 2017. על פי הודעת הארגון, בשנה שעברה יוצרו 259 מיליון הקטוליטר של יין, בעוד השנה הכמות תעמוד על 246 מיליון הקטוליטר בלבד - 8% ירידה בסך הכל, והכמות הקטנה ביותר מאז שנת 1961.

הגורמים העיקריים לתפוקה הדלה הם תנאי האקלים הקשים, כגון גלי קור קשים בעונת האביב וגלי חום עזים בקיץ, שהורגשו בשטחי גידול באירופה, פגעו בגידולים, לא אפשרו בציר במועד המתאים והובילו לצניחה משמעותית בתוצרת היין.

מזג האוויר פגע קשות בתפוקת הענבים בעולם (צילום: Roberta Sorge / unsplash)

בחלק ממקומות הגידול המפורסמים בעולם גרמו שינויי מזג האוויר לחורבן של ממש בכרמים, בחבל בורדו, בורגון, שמפיין ולנגדוק בצרפת, בארץ המגף איטליה שנחשבת כיום ליצרנית היין הגדולה בעולם. וכן בספרד, שממוקמת במקום השלישי אחרי צרפת, דיווחו השנה על אין ספור פגיעות קשות שגרמו שינויי החום והקור הקיצוניים.

בארצות הברית, היצרנית הרביעית בגודלה וצרכנית היין הגדולה בעולם, לא דיווחו על ירידה משמעותית וציינו ירידה קטנה יחסית של 1% בלבד ל-23.3 מיליון הקטוליטר השנה. עם זאת, ייתכן כי בשנה הבאה גם הצרכנית מספר 1 תדווח על ירידה בתפוקה וזאת בעקבות שריפות הענק שהשתוללו השנה באזורי היין בקליפורניה, במסגרתן כבר נודע על פגיעה בכרמים וביקבים רבים.

אבל לא אצל כולם חצי הכוס ריקה. באוסטרליה למשל צפויה עלייה גדולה של 6% בתפוקת היין, ל-13.9 מיליון הקטוליטר, ואילו ארגנטינה צפויה לפרסם קפיצה אדירה של 25% ל-11.8 מיליון הקטוליטר, זאת כתוצאה משינויי אקלים בשנה שעברה.

יקב ושמירת מצוות. ארכיון (צילום: shutterstock, אהרון רבינוביץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר