שלכת

מחקר חדש: אלו החודשים בהם סובלים יותר מנשירה

יש לכם נשירה בשיער ואתם מתחילים להיכנס ללחץ? מחקר חדש מגלה כי ישנם תקופות מסוימות בשנה שטבעי שהשיער שלכם ינשור במעט. אז אל תפחדו מהשלכת (בריאות, men)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עונת הנשירה. אתם יוצאים מהמקלחת, מסרקים את השיער וחוששים להסתכל על המברשת ולגלות כמות שיער שכבר לא חלק מכם? מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת הרפואי British Journal of Dermatology עשוי להרגיע אתכם.

על פי המחקר ישנו קשר ישיר בין עונות השנה לבין נשירת השיער אצל אנשים רבים, התופעה שנקראת "נשירה עונתית" מתרחשת בדרך כלל בסוף הקיץ ובסתיו.

החוקרים שניסו לבחון את התופעה דלו מידע מתוך Google Trends שירות של גוגל המאפשר לראות נתונים על חיפושים בגוגל מרחבי העולם, המידע אותו אספו החוקרים מאוני' הופניקס ואוני' וושינגטון היה שייך לשמונה מדינות בהן נמצאו חיפושים רבים של המונחים הקשורים לנשירת שיער, החוקרים בדקו והשוו את הנתונים החדשים לנתונים משנת 2004 וכן בחנו את התוצאות לפי עונות השנה.

התוצאות בכלל המדינות בהן בוצע המחקר היו זהות, רוב החיפושים שכללו מונחים הקשורים לנשירת שיער היו בעונות הקיץ והסתיו. החוקרים מאמינים שממצאי המחקר רלוונטיים לרופאים שמקבלים יותר תלונות על נשירת שיער בעונות הללו ובכך עשוי לסייע בהערכת אפקטיביות של טיפולים מסוימים לנשירת שיער.

כעת נדרשים מחקרים נוספים שיקבעו מהי הסיבה בגינה בחודשי הקיץ והסתיו תופעת הנשירה גודלת. "נשירת שיער מוגברת (במידה מתונה) בקיץ ובסתיו זו תופעה נורמלית", מסבירים מומחים בתחום.

אחד החוקרים במחקר ומרצה בכיר לרפואת עור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, הסביר למגזין Health. "זה ספקולטיבי, אבל מנקודת מבט אבולוציונית, אחד התפקידים של נשירת שיער היא לספק חום – וזה פחות נצרך במהלך חודשי הקיץ".

אז אם המברשת שלכם מלאה בשיער שנשר מכם בעונת הקיץ או הסתיו, מסתבר שכנראה אין לכם סיבה לדאגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר