טיל מקוצר

פרארי מציגה: הרכב הראשון שחוצה את ה-1000 כ"ס

הגרסה החדשה הינה גרסה מקוצרת של הרכב שהשיקה החברה בדובאי לפני 3 שנים. רוצו לסדר לה מקום בחניה ותחשבו על מקומות שניתן יהיה לנסוע איתה בארץ (men)

פרארי FXX K Evo החדשה (צילום: יצרנית הרכב פרארי)

אוהבים לנסוע מהר? לפרארי יש את הרכב המושלם בעבורכם. שלוש שנים עברו מאז אירוע הראווה הענקי של חברת הרכב האיטלקית "פרארי" באבו דאבי, שם חשפה החברה לראשונה דגם מיוחד במינו שנקרא FXX K ועכשיו, לקראת האירוע השנתי הבא שייערך במסלול מוג'לו שבאיטליה, מגיעה גרסה יותר קיצונית ממנו שמקבלת את התוספת Evo. הנתונים הטכניים עוד יגיעו, אבל העיצוב החיצוני שנראה כאילו נלקח ממדע בדיוני המשלב מציאות, משאיר את כל מי שצופה במכונית הזאת, חסר נשימה.

מעצבי הבית של פרארי ומהנדסי האווירודינאמיקה נפגשו במנהרת ניסויי הרוח של המפעלים במראנלו והחליטו פה אחד שהם לא יניחו ולא ישקטו עד שיצליחו לייצר גרסה בעלת מקדם גרר ואחיזה אירודינאמית מהסוג הטוב ביותר, במה עולמית של תחרויות GT3 או GTE. המטרה המדויקת הייתה לשפר ב-20% לפחות את הנתון האירודינאמי של ה-FXX K ובסופו של דבר הם עמדו במשימה והצליחו לשפרו ב-23%. אם אינכם מתרגשים מעוצמת השיפור אז נסביר כי מדובר בשיפור של 75% מדגם לה פרארי עליו המכונית מבוססת.

קרדיט: יצרנית הרכב פרארי

קחו את המכונית למהירות של 200 קמ"ש ותקבלו לא פחות מ-640 ק"ג של כוח הצמדה. נתון זה מהווה תוספת של 100 ק"ג מדגם FXX K. לחיצה על הדוושה עד למהירות המרבית של המכונית תייצר בסה"כ 830 ק"ג של כוח הצמדה וזהו נתון מרשים ביותר. בפרארי הבינו שהשיפור בהתנהגות המכונית לא יגיע רק מהעיצוב האירודינאמי אלא גם מהפחתת המשקל ולכן המהנדסים אימצו כמה מהטכנולוגיות של מכונית הפורמולה 1 והכניסו אותן לשימוש כולל חומרים מיוחדים מהם עשויים חלק מהרכיבים במכונית החדשה.

במערכת ההנעה של המכונית לא בוצע שינוי, וכנראה שלא היה צריך. מדובר באותו מנוע המספק 1050 כוחות סוס ומומנט של למעלה מ-90 קג"מ. לאלה שאוהבים את מנועי הבנזין הגדולים של פרארי, נספר כי במכונית ההיברידית הזאת שוכן מנוע בנזין בנפח 6.2 ליטרים בתצורת V12 בהספק של 860 כוחות סוס ומומנט של 75 קג"מ. הצד החשמלי של הסיפור קטן הרבה יותר והמנוע החמשלי מספק 190 כוחות סוס ו-20 קג"מ בקירוב.

קרדיט: יצרנית הרכב פרארי

מחיר הספק מטוס ספק מכונית הזאת איננו מפורסם אך אנחנו מאמינים כי באם תחפצו באחת כזאת תוכלו בוודאי לקבל הצעת מחיר מסודרת שתכלול גם שורה אינסופית של תוספות.

לבנתיים תנקו טוב את החניה ותעשו מקום לרכש החדש, אהה ואל תשכחו למלא לוטו ולהתפלל לנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר