מרגיע או לא

אלכוהול הופך אותך למדוכדך? זה לא אתה - זה הוא

מחקר חדש שנעשה לגבי האלכוהול והשפעותיו מגלה שלל נתונים מרתקים, בהם כי הדבר תלוי בסוגי האלכוהול, שמתברר כי הם שונים לא רק בטעמם אלא אף בהשפעותיהם (Menׂׂׂ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

את האלכוהול שותים כדי להירגע או בשביל להתעצבן? - מסתבר, שתלוי למי מופנית השאלה: ישנם אנשים שכוס יין או בירה הוא המתכון שלהם למנוחת הנפש, וישנם כאלה שכוסית קטנה של משקה אלכוהולי תהפוך אותם לעצבניים.

אז מה האלכוהול עושה? מחקר חדש טוען כי יין, בירה ומשקאות אלכוהוליים נוספים, משפיעים באופן שונה על מצב הרוח שלכם.

החוקרים שביצעו את המחקר, שממצאיו פורסמו בכתב העת BMJ Open, ביקשו לבחון את ההשפעות השונות של סוגי האלכוהול השונים על מצב הרוח. הם השתמשו בנתונים אנונימיים מסקר תרופות עולמי, שבדק צריכת אלכוהול ותרופות שונות ברחבי העולם.

קבוצת המחקר עליה התבסס המחקר נשאלה בין היתר, כיצד הם חשים כשהם שותים סוגים שונים של משקה אלכוהולי - בהם בירה, יין אדום, יין לבן ומשקאות חריפים - במסגרות שונות דוגמת בית, עבודה או מפגשים חברתיים.

הנשאלים תיארו את תחושתם לאחר צריכת המשקה מתוך מגוון רחב של מצבים רגשיים, שכלל עירנות, נינוחות, ביטחון עצמי והרגשה טובה, לעומת עייפות, חוסר מנוחה, אגרסיביות או עצב.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר מכן ניתחו החוקרים את תשובותיהם של 29,836 המשתתפים, בגילאי 18 עד 34, מ-21 מדינות, ומהממצאים עלה כי המשתתפים דיווחו באופן עקבי על תגובות רגשיות שונות, למשקאות אלכוהוליים שונים.

המשקאות שהתגלו כמרגיעים ביותר היו יין ובירה, כאשר 52.8 אחוזים מהמשיבים אמרו שהראשון הגביר את תחושת ההרפיה, בעוד ש-50 אחוזים ציינו כי הבירה עזרה להם לחוש רגיעה. משקאות חריפים יותר, דוגמת וודקה, ויסקי, או רום, המכילים אחוז אלכוהול גבוה יותר, סייעו רק לחמישית מהנשאלים להקל על המתח.

כמעט 30 אחוזים מהמשיבים בסקר, ששתו משקאות חריפים, אמרו כי הם חשים תוקפניים יותר כאשר הם בוחרים בסוג זה של אלכוהול. לעומת זאת, רק 2.5 אחוזים משותי יין אדום דיווחו על תחושת תוקפנות לאחר שתייתו.

עובדה נוספת ומעניינת שהתגלתה במחקר, היא שהשפעות האלכוהול השונות התאימו גם לרמת ההשכלה של הנשאלים ולארץ מוצאם. כמו כן, המשתתפים בקבוצת הגיל הצעירה ביותר, כלומר בין הגילאים 18 ל-24, טענו כי כל משקה אלכוהולי מעלה אצלם את רמת הביטחון והאנרגיה, וגורם להם לחוש טוב יותר עם עצמם.

"הבנת התחושות הקשורות לצריכת אלכוהול, מספקת לנו פרספקטיבה על ההשפעה הרגשית של המשקאות על קבוצות שונות של אנשים", אמרו החוקרים, והוסיפו כי ממצאי המחקר יסייעו לבנות תוכניות מניעה כנגד צריכת יתר של אלכוהול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר