לחיים, טובים.

הצדדים הפחות נוצצים של האלכוהול

אנחנו נוהגים לראות באלכוהול כידיד טוב שמלומד להשתלב באלגנטיות בכל אירוע ובכל ארוחה, אך לאלכוהול ישנם צדדים יפים פחות שכדאי שתכירו גם אותם. ולא, זה לא רק אם אתם אלכוהוליסטים (men)

(צילום: שאטרסטוק)

אלכוהול על שלל סוגיו מהווה לנו חברה טובה בסעודות שבת וסתם ימים של חול בהם אנחנו מחפשים את הפינה השקטה שלנו, אך לצד כל הטוב הבלתי פוסק שמשרה עלינו האלכוהול יש למשקאות מסוג זה גם צד רע, ואם ממש תרצו אז צד רע מאוד.

מעבר לעובדות הידועות שמספרות ששתייה על בסיס קבוע של משקאות המכילים אלכוהול גורמת לעיכוב בספיגת ויצירת ויטמינים, ועלולה אף לגרום להתפתחות תאים סרטניים, יש לאלכוהול השפעות נוספות על הגוף שלנו, כמו למשל, דכאון.

כשאנחנו שותים משקאות בעלי אחוז אלכוהול מתפשטת אצלנו תחושת כוח והנאה שמעצימה את "האני" ונותנת לו להרגיש טוב עם עצמינו, הביטחון העצמי עולה ומשלה כאילו זאת התחושה שתישאר אצלנו לעד, אך ברגע שהאלכוהול מתאדה והראש חוזר לעצמו תחושת הדכאון ממנה ברחנו חוזרת בעצמה גדולה יותר, מחקרים שנעשו נושא העלו כי לאלכוהול יש השפעה דומה לזו של סם הרגעה, וכי הוא מפחית את רמות הסרוטונין במוח.

דבר נוסף העלול להיגרם עקב שתייה מרובה של משקאות אלו הוא פגיעה בזיכרון, מחקרים הראו כי צריכת אלכוהול על בסיס קבוע גורמת להאטה של תהליכים במוח שעלולים לפגוע בצורה קשה בזיכרון, ואף לבלק - אאוט (בעברית: האפלה) שיכול למחוק זיכרון של זמן, מקום ואנשים.

צריכה מופרזת של אלכוהול תגרום לאיבוד זכרון כה חריף שאפילו דברים שהתרחשו בשעת פיכחון יישכחו.

באופן מעשי מה שקורה בזמן שאלכוהול נכנס לגוף הוא מגרה את המעיים והקיבה דבר הגורם להיווצרותה של דלקת ברירית הקיבה ולעיכוב בריקונה, בשלב הזה הגוף מתחיל בפעולת התייבשות וצריכה של 50 גרם אלכוהול תחסל עד ליטר מים בתוך מספר שעות בודדות. האלכוהול מעכב אף את ייצור החומצה הגלוטמית שמשמשת כממריץ השומר עלינו ערים, וכשרמות האלכוהול בדם יורדות והגוף נשאב למצב של חמרמורת או בשמו המקובל יותר האנגאובר, הגוף מגיב על ידי ייצור מאסיבי של אותו ממריץ דבר שמוביל לשינה לא רציפה וכזאת הגורמת לכאבי ראש עזים, ולהחרפת תופעת הלוואי הקרואה האנגאובר הלוא היא החמרמורת בשמה העברי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר