האנגואבר או חמרמורת

שותים אלכוהול? קחו איתכם בקבוק ספרייט ותגידו תודה

משקיעים עשרות או מאות שקלים בבקבוק משקה משובח שיגרום לכם הנאה עד דלא ידע, אך רגע אחרי תשתלט על הגוף תחושה כבדה. עזבו קפה שחור, ושחררו מחליטות, הוסיפו 7 שקלים וקנו בקבוק ספרייט שישאיר אתכם עם טעם מתוק בפה ובראש (לחיים!/MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

אלכוהול זה כיף, הוא נותן לנו מקום של חוסר דאגה ושל הרגשה עילאית, כמובן שזה רק אם שותים את המשקה הנכון בזמן הנכון ובכמות הנכונה - אך כמו בהרבה הנאות החיים, ההנאה היא לא בחינם ותמיד נצטרך לשלם עליה. לא, לא מדובר על כסף, אלא על תחושת החמרמורת (האנגאובר) שמשתלטת על הגוף לאחר שהוא מתמלא במשקה כהלי.

נהוג לחשוב שהאלכוהול מכיל בתוכו רכיבים שגורמים לתחושת האנגאובר שמתבטאת בכאבי ראש, עייפות, הקאות וחולשה כללית, אך מסתבר שהאלכוהול הוא דווקא בסדר גמור והגוף שלנו הוא זה שגורם לתחושה הנוראית הזו, המאמץ של הגוף לפרק את האלכוהול מוביל אותו לחולשה הנ"ל, זאת הסיבה אגב שמגע בשיער כלב בכוחו לעצור האנגאובר, מאחר והוא שובר את ההליך הגופני הזה.

כמובן שלכל שתיית אלכוהול מתלווה החשש מההשפעות שלו על העתיד הלא רחוק, ובמידה והחלטנו ללכת על זה ולשתות אנחנו דואגים שבקרבתינו יהיו מוצרים שידועים בסגולותיהם להפיג את השפעת האלכוהול ותחושת האנגאובר שלאחריו.

אך מסתבר שהמוצר שמשפיע בצורה הטובה ביותר על החמרמורת הבלתי רצויה נמצא ממש מתחת לאף שלנו, ובשונה משאר המוצרים הידועים הוא גם טעים, טעים מאוד.

חוקרים שבחנו מספר משקאות שאמונים על פירוק האלכוהול ואת הצורה בה הם משפיעים על הגוף סקרו 57 משקאות שונים, בתוכם חליטות צמחים, תה, ומשקאות שונים. מהמחקר עולה כי חליטות צמחים שנחשבים כמסייע העיקרי להורדת תחושת האנגאובר מאט את תהליך הפירוק ואף מאריך את פרק הזמן בו יסבול הגוף מהתחושה הכבדה הזאת.

מי שהפתיע ביכולת המיוחדת שלו היה דווקא משקה מוגז המכונה "ספרייט" שנמצא ככזה שיכול להאיץ את עבודת האנזים באופן משמעותי שיכול להקל בצורה ברור על האנגאובר.

לחיים, ואל תשכחו לשים בקבוק ספרייט במקרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר