אוכלים בחוץ

לא תאמינו כמה כסף בזבזו הישראלים בבתי קפה

הסכום המטורף הזה התחלק בין 11 אלף בתי עסק הפועלים בענף המזון בארץ, אך עדיין הענף הזה נמצא בסיכון גבוה ביותר • וכמה מרוויחים השכירים בענף? (צרכנות)

(צילום: שאטרסטוק)

11,000 מסעדות ובתי קפה הקיימים במדינה גלגלו השנה כ-20 מיליארד שקלים שהוציאו הישראלים מכיסם על אכילה מחוץ לבית בשנת 2017 שתיכף מסתיימת. הנתונים הללו עולים מסקירת ענף האוכל שנעשתה על ידי חברת המידע העסקי CofaceBdi. בהשוואה לשנה שעברה הוציאו הישראלים בשנת 2017 כשלושה וחצי אחוזים יותר.

בסקירה שבחנה את ההתפתחויות השונות בענף המסעדנות ובתי הקפה ניתן היה למצוא שינוי מרענן בדמות מסעדות רחוב שנפתחו על ידי שפים מוכרים התחזקות מגמת הטבעונות, התחזקות מגמת הבראנצ'ים, פתיחת חללים בתוך מסעדות המאפשרות ישיבה לצד זרים ועוד.

על פי הנתונים, במהלך שבעת החודשים הראשונים של 2017 חלה התייקרות של 2% במחירי הארוחות במסעדות ובבתי הקפה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016, וזאת כשהמחירים באופן כללי באותה התקופה לא רשמו שינוי.

על אף העליה שחלה בישיבת ישראלים בבתי קפה ומסעדות, עדיין נמצא הענף הספציפי הזה בסיכון הגבוה ביותר במשק. מנתוני מדד הסיכון העסקי של ענף בתי הקפה והמסעדות של CofaceBdi עולה כי רמת הסיכון היא הגבוהה ביותר בקרב הענפים השונים, ובסיכום שמונת החודשים הראשונים של 2017 היא עמדה על 6.85 (בדירוג של 1-10).

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi, אמרה כי "ענף בתי הקפה והמסעדות מאופיין מצד אחד בביקוש גבוה של הישראלים לבילוי וצריכת מזון מחוץ לבית, ומצד שני בתחרות גבוהה, נאמנות נמוכה של הצרכנים ויכולות ניהוליות גבוהות הנדרשות מבעלי העסקים בתחום.

"בעידן תוכניות הבישול אנו עדים לתופעה שכל בשלן או שף צעיר חושבים שיוכלו לפתוח מסעדה מצליחה. אולם המציאות מוכיחה כי כישרון בישול בקרב בשלנים חובבים וגם בקרב שפים ידועים אינו מתכון מספק להצלחת מסעדה. מדובר בתחום שדורש לא רק מנות טובות ויצירתיות אלא ובעיקר הרבה ידע וניסיון בניהול של העסק, בניהול הרכש, בניהול של העובדים ועוד. חוסר הידע בתחום הניהול מביאים את ענף המסעדות ובתי הקפה להיות אחד הענפים המסוכנים ביותר מבחינה עסקית, כאשר אחוזי השרידות של עסקים בתחום בתוך שנתיים הוא מהנמוכים במשק".

ומה עם הצד של העובדים בענף? השכר החודשי בתחום המסעדות ושירותי האוכל נמוך בכ-58% מהשכר הממוצע בכלל המשק (כולל עובדים זרים) שנאמד בכ-9,800 שקלים בחודש.

תזכרו את זה בפעם הבאה שאתם מביאים טיפ...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר