לקראת הפיכה?

דיווח: מספר הרוגים בהפגנות האזרחים נגד המשטר באיראן

באיראן נמשכות הפגנות האזרחים נגד המשטר. שר הפנים הזהיר: "לא להשתתף במפגשים הבלתי חוקיים". נשיא ארה"ב: "אזרחים איראנים שנמאס להם מהשחיתות של המשטר" (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך شورای ملی مقاومت ایران בפייסבוק)

יום שלישי להפגנות הנדירות באיראן: ממשלת איראן הזהירה הערב (מוצ"ש) את אזרחיה שלא לקיים "מפגשים בלתי חוקיים". במדינה מדווחים על עימותים אלימים בין המפגינים לכוחות הביטחון. האזרחים מפגינים נגד יוקר המחייה והעלייה באבטלה, עד כה נעצרו כחמישים מפגינים.

שר הפנים עבדולרזה רחמני פזלי אמר: "אנחנו קוראים למי שמקבל קריאות להפגין לא להשתתף במפגשים הבלתי חוקיים האלה, שייצרו בעיות לעצמם ולאזרחים אחרים. אם הם רוצים לקיים מפגש הם צריכים לבקש אישור".

מדיווח שמגיע מהעיר לורסטאן שבמערב איראן עולה כי המשטרה פתחה באש לעבר המפגינים וככל הנראה ישנם הרוגים בתקרית. כמו כן, המפגינים הציתו את בית המשפט המקומי בעיר Kashan.

מדובר באירוע נדיר באיראן, האלפים מפגינים מול המשטר ובין היתר קוראים ססמאות נגד הנשיא והמנהיג הרוחני העליון: "מוות לרוחאני" ול"דיקטטור עלי חמינאי".

מרכז ההפגנות מתקיימות בבירה טהרן ובעיר כרמאנשאה, אך ביממה האחרונה נחלשו ההפגנות וככל הנראה האזרחים חוששים לצאת ולהפגין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר: "יש הרבה דיווחים על הפגנות שקטות על ידי אזרחים איראנים שנמאס להם מהשחיתות של המשטר והפזרנות של ההון הלאומי כדי לממן טרור בעולם. הממשלה האיראנית צריכה לכבד את זכויות האזרחים, לרבות הזכות לביטוי עצמי. העולם צופה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר