נפילת סוכר

מומחים מזהירים: עד 2050 השוקולד יעלם מן העולם

שוקלד זה לא עוד ממתק, שוקולד הוא מנחם, מרגיע, והופך את החיים למתוקים יותר. אם אתם גם כן אוהבים אותו כדאי שתתחילו לצבור כמויות ממנו, בגלל אזהרת המומחים (אוכל)

(צילום: שאטרסטוק)

מתכוננים לסופה עם סוללות ומוצרי חימום? כדאי שתתכוננו למחסור האמיתי, המחסור בשוקולד. המאכל האהוב מדי, עומד לפני מחסור אדיר שיבוא לידי ביטוי לקראת העשורים הקרובים – ויש מן המומחים הפאסימיים שטוענים שדרכו להיעלם מן העולם לחלוטין עד שנת 2050.

כשני שליש מפולי הקקאו שבבא העת הופכים להיות השוקלד האהוב גדלים במערב אפריקה, במדינות כמו חוף השנהב וגאנה שם נרשמים אחוזי לחות גבוהים ומשקעי גשם מרובים לאורך השנה.

ובשנה האחרונה טוענים בכירים בענף החקלאות באפריקה כי שינויי האקלים העולמי, גרמו למערכת האקולוגית באזור להשתנות וכתוצאה מכך התנאים לגידול פולי הקקאו נפגעו. עד כדי כך, שמדינות מערב אפריקה עלולות לאבד את אחד המשאבים הגדולים שלהן ולגרום למחסור כבד של שוקולד ברחבי העולם.

משקיעים מרחבי העולם שעוקבים בדריכות אחר המתרחש סבורים כי השינויים במצב האקלים עלולים לגרום למחסור של כ-100 אלף טונות של שוקולד בשנים הקרובות. דאג הוקינס, משקיע בריטי הסביר כי "בניגוד לענפי חקלאות אחרים, שמיישמים פיתוחים טכנולוגיים וגנטיים ביבול שלהם, פולי קקאו מיוצרים בעיקר על ידי חקלאים עצמאיים שמשתמשים בטכניקות חקלאיות ישנות". לטענתו, 90 אחוזים ממגדלי פולי הקקאו ברחבי העולם עושים זאת בתנאים מיושנים.

בינתיים הטמפרטורות באזור ממשיכות לטפס, וכמות הגשם נהיית מועטת משנה לשנה, וגם הלחות נעלמת, הדבר מאלץ את מגדלי הקקאו לנטוש את שדות הפולים ולגדל את היבול שלהם באזורים גבוהים יותר ברחבי המדינה. כמו כן, מחקר אמריקאי קבע כי עד שנת 2050, ב-90 אחוז מתוך 290 שטחי גידול ברחבי העולם לא ניתן יהיה לגדל פולי קקאו.

בכדי להתמודד עם המחסור מנסים מומחים מרחבי העולם להטמיע פתרונות טכנולוגיים באזור ולהנדס זנים מיוחדים שיוכלו לעמוד בשינוי במצב האקלים. על פי ה- Dailymail, משרד החקלאות האמריקאי מספק למגדלים המקומיים זנים מיוחדים של פולי קקאו אשר עברו השבחה גנטית – והונדסו במיוחד בצורה שתאפשר להם לעמוד בתנאי יובש קשים ובצורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר