לגזור ולשמור

מתכון לבצק פיצה אולטימטיבי שכל אחד צריך לדעת להכין

ואתם תחליטו אם זו תהיה פיצה דקה או עבה, מקמח לבן, קמח מלא או ללא גלוטן ואילו תוספות לשדך לה. נותרתם עם בצק מיותר? אל דאגה! הוא יישמר היטב במקפיא עד חודש. מדריך וידאו שלב אחר שלב. צפו (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
זמן הכנה15 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 1 כוס מים חמים (כ-37 מעלות)
  • 1/4 2 כפיות שמרים יבשים פעילים
  • 1/2 כפית סוכר
  • 1 כפית מלח
  • 3 כפות שמן זית
  • 3 כוסות קמח לבן רגיל, מנופה (לקמח מלא / קמח ללא גלוטן ראו הערה בתחילת המתכון)

אופן ההכנה:

צפו באופן ההכנה:

מתכון לפיצה אחת עבה בקוטר 25-30 ס"מ או 2 פיצות דקות בקוטר 25-30 ס"מ או 4-6 פיצות אישיות קטנות

קמח מחיטה מלאה: השתמשו ב-1/2 1 כוסות קמח חיטה מלאה על כל 1 כוס עד 1/2 1 כוסות קמח לבן. הבצק יהיה דחוס יותר.

קמח ללא גלוטן: השתמשו ב-2 כוסות של קמח ללא גלוטן. הבצק לא תופח בשל החוסר בגלוטן ולכן פשוט מעבירים אותו לתבנית ויוצרים צורת פאי / פיצות אישיות. התוצאה הסופית תהיה פריכה יותר.

1. בקערה קטנה, מערבבים בעדינות את המים, השמרים והסוכר ונותנים להם לשבת יחד 5 דקות, עד שעולה קצף. אם זה לא קורה, יתכן שהמים חמים / קרים מדי או שהשמרים ישנים. כדאי להשתמש במדחום.

2. אם משתמשים בקערת מיקסר עם וו לישה: מוסיפים את המלח, השמן ו-2 כוסות קמח. מערבבים בעדינות ותוך כדי מוסיפים בהדרגה את תערובת השמרים. מפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה עד לקבלת תערובת לחה ואחידה, יחסית. מוסיפים את כוס הקמח השלישית וממשיכים לעבד עד לקבלת כדור בצק מעט דביק.
אם לשים ידנית: בקערה גדולה, מערבבים בכף עץ את המלח, השמן ו-2 כוסות קמח. תוך כדי, מוסיפים פנימה בהדרגה את תערובת השמרים. מוסיפים את כוס הקמח השלישית ומערבבים בכף עד שאי אפשר עוד. עוברים ללישה בידיים ומעבדים את הבצק לכדור מעט דביק.

3. משמנים קלות קערה גדולה ונקייה, מניחים בפנים את כדור הבצק ומשמנים אותו קלות. מכסים את הקערה בניילון נצמד בחוזקה, ממקמים אותה במקום חם במטבח ומניחים לבצק לתפוח במשך 1-2 שעות, עד שהוא מכפיל את נפחו.

4. מרפדים תבנית גדולה (או 2, תלוי בעובי הפיצה) בנייר אפייה, מפזרים מעל מעט קמח, אם צריך, ויוצרים מעל פאי פיצה עבה או 2 פיצות דקות או 4-6 פיצות קטנות.

5. מחממים את התנור ל-250 מעלות, ועוברים לשלב התוספות - זה החלק בו אתם יכולים להיות יצירתיים כפי יכולתכם (אם תשאלו אותנו, רוטב עגבניות וגבינה יספיקו בהחלט).

6. אופים עד שהגבינה נמסה ושולי הפיצה מקבלים גוון שחום יפה.

נותרתם עם בצק מיותר? עוטפים היטב בניילון ומקפיאים עד חודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר